Poradte debilovi

Oto tapik Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Pondělí Září 27 10:04:29 CEST 1999

Frantisek Fuka wrote:

> Predem upozornuju, ze vim o Linuxu velmi malo, takze nektere z
> nasledujicich otazek budou asi dost debilni, nicmene si z vas nedelam
> legraci a skutecne to nevim...

no, myslim, ze kdyz nevim nic o chovu pstrosu v severni americe,
jeste to neznamena, ze jsem debil. Debil by si naopak myslel, ze vi,
ze pstrosi se prece bezne chovaji v severni americe, ze je maji v kazdem
panelaku a to proto, aby lovili mysi. No, maji sice problem z jejich
ohromnou tlamou plnou spicatych zubu...

> Chtel bych se 1) blize seznamit s Linuxem, 2) delat pod nim nejake PHP
> skripty, ktere by ve spolupraci s MySQL nebo necim podobnym potom bezely
> na Linuxovem serveru...

No mam pro Vas tri rady:

1) Na seznameni s linuxem je vhodna i monkey distribuce. Ale radsi si
udelejte
nejake misto na svem domacim pocitaci, tam si nainstalujte Linux a tam
si s nim
klidne dosyta hrajte. Kdyz si chcete hrat a seznamovat se, nemusite
preci porad
preskakovat mezi systemy.
(informaticky ftip: na seznameni by takovym lidem mela stacit kniha,
napr. LDP)
2) PHP, MySQL a Apache si nainstalujte na Win98. Az to budete chtit dat
na server,
proste to jen zkopirujete z Wiru na Linux.
3) Pokud se Vam nekde vali nejaka stara 386 a nevite, co s ni,
nainstalujte si
Linux na ni a pripojte ji treba seriovym kabelem (snad to M$ umi) k
Vasim Windows.
Na 386 se muzete vzdalene prihlasovat a mit tak dve masiny na jednom
monitoru.
(Ja ted z duvodu vyvoje a neschopnosti firmy Progress software take
pracuju na Windows
a presto bez jakychkoli restartu pracuji na dalsich trech Linuxovych
pocitacich zaroven.

> bez nutnosti Shutdownu a prechodu do DOS modu? (Ptam se proto, ze mym
> debilnim Win98 trva Shutdown z neznameho duvodu asi minutu)

Vite, ne vzdy je "nejrychlejsi" reseni nejrychlejsim resenim.
A myslim, ze zde to funguje uplne do mrte.

> Rozhodne potrebuji z Linuxu mit moznost cist i menit soubory ktere mam v
> normalnich Win98 adresarich (long filenames). Rozhodne potrebuji
> pouzivat USB mys.

Nevim jak USB mys. S tou asi budou jeste problemy, nebot vyrobci
hardware
jsou preci jenom rychlejsi nez tvurci Open Source, kteri navic nemivaji
ani potrebnou dokumentaci. Takze na USB asi bude potreba jeste chvilku
pockat.

Kazdopadne s "dlouhymi" nazvy souboru nema Linux vubec zadny problem.

--
Oto 'tapik' Buchta