Jakou distribuci zvolit

Vilem Vychodil vychodiv na inf.upol.cz
Pondělí Září 27 10:31:23 CEST 1999

On Fri, Sep 24, 1999 at 08:15:18AM +0200, Safrata wrote:
> Zdravim

	Pekny den,

> Rozmyslim se jakou distribuci linuxu (RedHat, Debian) zvolit pro instalaci
> inernetoveho serveru.
> Mohl by mi nekdo rici jake jsou hlavni rozdily techto distribuci(bezpecnost,
> podpora atd.) pripadne kdo by jakou distribuci volil a proc.

	Ze sve zkusenosti bych doporucoval Debian. RedHat je sice pekna vec,
ale pripada mi, ze se spis hodi na domaci DeskTopy. Debian ma vyhodu v tom,
ze jde nainstalovat naprosto minimalisticky, na 80 MB lze vytvorit opravdu
dobry internet server. Jeho sprava baliku je fantasticka. Je sice fakt, ze
dselect a dpkg je o neco mene pochopitelny nez rpm, ale cas investovany do
jeho `prozkoumani' se rozhodne vyplati.

	Navic Debian nabizi moznost konfigurace baliku rovnou pri instalaci,
coz je taky prijemne, je mnohem lepe upgradeovatelny. Navic si muzete
vybrat mezi spoustou nastroju, nemusite tak nutne pouzivat napr. sendmail,
ktery je sice velmi mocny, ale ve vestine pripadu je to `kanon na vrabce'.
Na druhou stranu RedHat pouziva vic lidi, ...

--
	S pozdravem,
							Vilem Vychodil