UMSDOS - FAT a jine neduhy

Úterý Září 28 17:30:49 CEST 1999

On Tue, 28 Sep 1999, 11314 na senior.cz wrote:

> Hlavnim nedostatkem klasicke instalace Linuxu  je nemoznost
> bezproblemove prime spoluprace s ostatnimi operacnimi systemy
> (zvlaste na 1 HDD).
>
> Tj. pokud mate nainstalovan napr. Redhat, tak nelze pri spustenem
> Dosu se primo dostat (bez  pomocnych programu) na linuxova
> data.

To je ale chyba "klasicke instalace DOSu" a ne Linuxu. :)
Krome toho, kdyz DOS spoustite z DOSEMU, tak staci dat lredir a je po
problemech. :)

> 1. s chybami zapisu do tabulky FAT,  po ukonceni linuxu nutnost
> prochazet disk chkdsk a scandisk a odstranovat chybne zapsane
> data. UMSDOS neni jeste dokonale osetren pro praci s FAT a jsou
> zde neustale problemy.

To jsem tedy nepozoroval a docela jsem to sveho casu intenzivne pouzival.

> Pripadu, kdy je delka vlozenych podadresaru delsi nez 66 znaku je
> prave u programu x-windows,  kde to cini u starsich DOSu
> problemy pri praci s vlastnim dosem a naslednou kontrolou
> programem CHKDSK.

To je mozne. Strkat cely / do UMSDOSu mne nikdy nenapadlo.

> ...Prijata norma organizace adresaroveho stromu
> Linuxu, kdy vse lezi na svem miste pozapomnela na moznost
> pouzivani na instalace provadene na FAT a na tuto zpetnou
> kompatibilitu s timto systemem.

Takze radsi prihneme FHS, aby se zachovala "kompatibilita" s jistym
primitivnim filesystemem, ktery ma jako hlavni fs pro Linux pouziti jen
ve velmi specifickych pripadech?

> Otazkou je, jake nasledky (teoreticky) by prinesla zmena normy
> organizace adresaroveho systemu Linuxu tj. v omezeni rozpinavosti
> adresarove struktury radove do 5 podadresare pri zachovani
> soucasneho cleneni souboru dle jejich ucelu pro potreby jejich
> sdileni? (Prakticky dle mych odhadu za 5 podadresari se v Linuxu
> vyskytuje pouze nekolik desitek souboru).

Jenom tady na mem pocitaci nasel locate skoro 40 tisic souboru s aspon
sesti lomitky v absolutni ceste a nemyslim, ze je to uplne patologicke,
protoze vsechny veci v domovskych adresarich maji aspon tri (/home/user/).
Nebo jsme tady vsichni strasni bordelari...ovsem z tech 40 tisic bylo 8 a
pul v /usr.