Sireni Linuxovych novin

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Září 29 10:29:25 CEST 1999

> Presne tak. *Autorskeho* prava se vzdat nelze, ani nelze na
> nikoho prevest. Nicmene taky je rec o pravu k *uziti dila*
> (resp. sireni) a to samozrejme prevest jde - napr. autor
> udeli vyhradni pravo k uziti (otisteni) Linuxovym novinam.
> Na presnou terminologii uziti/sireni apod. bych se musel
> podivat do Autorskeho zakona. Pokud se nemylim, tak takhle
> to bezne funguje - jeste jsem nevidel stejny clanek otisteny
> ve dvou casopisech..

  ...Ze do toho kecam (tak trochu se o autorska prava zajimam)...

To, ze jste nevidel stejny clanek ve dvou casopisech je jen jaksi autorova
zasluha, nebot ten, pokud dilo nespachal v zamestnaneckem pomeru nebo na
zakazku, muze si s nim nakladat jak je libo, tedy i zverejnit ve vsech
mediich. Pokud ovsem neuzavre nejakou vyhradni smlouvu s vydavatelem (bezne
se dela napr. u knih a hudebnich nahravek, vetsinou ma casove omezeni).

Viz autorsky zakon:

	http://pravo.pinknet.cz/pdv/az.txt

  ... chtelo by to presmerovat na jinou konferenci.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications
              Windows terminals, NC