Hledani informaci

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Čtvrtek Září 30 15:44:07 CEST 1999

Pavel Kraus pise:
> A nebo ja mam pocit, ze tady chybi FAQ. Ono je hezke, ze vsechno je v
> archivech, jenomze procitani threadu (pote, co jsem ho po dvaceti hledanich
> nalezl - kazdy mesic je zvlast), a zjistovani, zda je obsazena relevantni
> informace, to uz cloveku dokaze vzit chut do zivota. Vubec se nedivim, ze
> spouste lidi se v tom archivu hledat nechce.

FAQ? Neco jako:

Q: Mam problem ....
A: Podivejte se na do sve distribuce, pravdepodobne je tam spousta dokumentace,
   ktera ceka az ji nainstalujete (na Debianu2.1 od cpressu/freesoftu je jich
   572. Protoze se to na TEN32 nesmi, nerekneme vam, kde ho koupit :-)). Take
   tam urcite mate programy man a info.

   Pouziti:
   man <jmeno_programu>   ... zobrazi manualovou stranku k programu <jmeno_programu>
   man -k <klicove_slovo> ... vyhleda manualove stranky, jejich popis obsahuje
                              <klicove_slovo>
   info <jmeno_programu>  ... totez co man <jmeno_programu>, pouze jiny format.
   info                   ... bez parametru zobrazi (pravdepodobne :-) seznam
                              vsech navodu k programum, ktere mate nainstalovane,
			      obsahujicim manual v tomto formatu.

   !POZOR! informace ulozene ziskane pomoci info a man musi byt totozne. Jedna se o
   dva rozdilne systemy spravy navodu k programum v Linuxu! Program info je v tomto
   smeru lepsi, protoze pokud nenajde navod ve svem nativnim formatu, hleda manovou
   stranku (napovedu ve formatu pro man).

   Autor doporucuje program pinfo, ktery je "rozsirenim" (nahradou) prikazu info
   poskytujici mnohem pritulnejsi rozhrani.

-> Velke mnostvi informaci (praktickych postupu) muzete najit v adresari
   /usr/doc/HOWTO.

   Dalsi (a aktualnejsi) informace muzete nalezt na www, napr. na docs.linux.cz
   nebo www.penguin.cz.

   <sem prijde odkaz na archiv konference>

Trochu jsem se do toho zamotal, ale myslim, ze je to pro zacatek docela dost
informaci. Ted jeste vysvetlit nove prihlasenym uzivatelum, ze metaFAQ je treba
cist... :-))

--
                                   David Kuzela