Spravce balicku

Tomas Valusek tvalusek na vs.inext.cz
Čtvrtek Září 30 23:18:02 CEST 1999

Dobry den,

s Linuxem uz nejakou dobu flirtuju, zkousel jsem si RH 4.2, 5.x a 6.0 a ted
zkousin Debian. Doufam, ze se tu nikdo neurazi, ale prirovnal bych ho k
CDckum plnym shareware (ne obsahem, ale trosku formou) - taky obsahuje
stovky ruznych programu poruznu setridenych podle uvazeni
distributora/sestavovatele. Proto mi velmi chybi program s podobnymi
moznostmi jako jsou obsluzne programy k takovym CD. dselect z Debianu se
tomu velmi blizi, ale taky mu z meho hlediska cosi podstatneho chybi.

Jak by tedy spravce balicku mel fungovat?

1. Balicky by melo jit tridit podle ruznych kriterii (jmeno balicku, jmeno
hlavni spustitelne aplikace, velikost, cas, kategorie, umisteni na mediu
ap.)

2. Po instalaci bych mel mit moznost ze spravce dany program spustit (nebo
dostat navod, jak to udelat)

3. Obsahuje-li balicek vice spustitelnych programu, mel by se jejich seznam
objevit pri pokusu o spusteni balicku.

4. Vetsina programu ma triurovnovou dokumentaci: a) <aplikace> --help (nebo
ekvivalent; b) man (pripadne info) <aplikace; c) dokumentace standardne
strkana do /usr/doc. Tyto urovne by mely byt ze spravce balicku
dosazitelne - pokud existuje separatni balicek s dokumentaci, mohla by byt
pri zadosti o dokumentaci jeho instalace nabidnuta.

5. Na konci seznamu balicku by mela byt polozka "Jiny...", ktera by otevrela
file selector, ve kterem bych mohl vybrat balicek, ktery jsem si prave stahl
z internetu.

Na zaver jednu poznamku: K vygenerovani jadra jsou treba binutils (konkretne
as86). Ani .rpm, ani .deb se zdrojaky jadra tuhle zavislost nemaji
podchycenou (tedy pokud je mi znamo, .deb jadra 2.2.10 to nemel a rpmka
2.0.34 to nemely taky).

Tomas Valusek