cbq a poziciavanie nevyuzitej bandwidth

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Úterý Duben 4 13:51:11 CEST 2000

> pouzivam 2.2.12-20 kernel so zakompilovanou podporou cbq. Zaujimalo by ma ci
> ide cbq nastavit tak aby si v pripade ze linka je volna poziciaval shapovany
> kanal volnu bandwidth od ostatnych. CBQ taketo nieco podporuje, ale nedari
> sa mi to nastavit aby to fungovalo aj v reale. Po precitani roznych
> dokumentacii k CBQ (dost malo) sa mi zda ze toto ovplyvnuje parameter
> "bounded" utility tc z iproute2. Odstranil som vsetky bounded z cbq.init,
> ale shaper stale funguje rovnako. Tj. aj ked je volna linka shapovany kanal
> [...]
weight by mala byt sirka pasma a prio by malo byt tos (priorita paketov)
to co popisujete sa robi myslim cez tos (to je to nakopnutie ;)
neviem ako sa to robi cez cbq (aj ked sa asi na to budem tento tyzden
divat takze ak do piatku nic nenajdete tak sa mi skuste ozvat ci som nebol
uspesnejsi)
nieco podobne ale bez toho shapingu tj len na baze volnosti linky je to
jednoducha vec (popisane v iproute2)
ked sa to zkombinuje tak sa da rozmyslat o realizacii monitorovania stavu
linky cez ip neigh blabla... (iproute2) rdist (router discovery protocol v
baliku ip route - to je dynamicke pridelovanie routovacich
statickych tabuliek alebo tak cosi) ktore bude menit podla stavu linky tos
a shape
bohuzial k iproute je chaba expicitna dokumentacia takze pokial v tom
nie ste doma skuste nainstalit iproute a stiahnut nejaky skript s
freshmeatu co s tym spolupracuje alebo pockajte kym vam niekto napise viac
o cbq ;)

dzony