Jak je to s bezpecnosti uzivatele root?

Lubor Dedina <Lubor Dedina dedina na volny.cz
Středa Duben 5 00:03:47 CEST 2000

Nazdar,

vzdy jsem zil v presvedceni, ze Linux je bezpecnejsim systemem, nez wokna.
Alespon, pokud neni v siti. Ted jsem se docetl v dubnovem cisle casopisu
Internet, ze pristup k pravum superuzivatele ma kazdy clovek, ktery ma fyzicky
pristup k pocitaci a muze ho vypnout a zapnout (nebo pouzit hardwarovy reset) -
rozhovor s M. Polakem. Malem jsem sel do vyvrtky a hned jsem to zkusil na svem
stroji - fungovalo to... Jde o znamou bezpecnostni diru (spise vrata od
stodoly), ktera je uz opravena (mam nainstalovan Debian 2.1 - tedy stare jadro
2.0.36 i lilo), nebo to lze pouzit treba i u nejnovejsiho RedHatu?

Jde o to, ze kdyz se startuje pocitac, tak misto obligatniho "linux" odpovime na
vyzvu lila "linux init=/bin/bash" - a po startu jsme root (bez zadani hesla).

Lubor

Lubor Dedina, Praha, <dedina na volny.cz>, ISO 8859-2