Jak je to s bezpecnosti uzivatele root?

Michl Ladislav xmichl03 na stud.fee.vutbr.cz
Středa Duben 5 00:25:42 CEST 2000

On Wed, 5 Apr 2000, Lubor Dedina <Lubor Dedina wrote:

> Nazdar,

taktez

> vzdy jsem zil v presvedceni, ze Linux je bezpecnejsim systemem, nez wokna.
> Alespon, pokud neni v siti. Ted jsem se docetl v dubnovem cisle casopisu

jak pokud neni v siti? sila linuxu je predevsim v serverovych aplikacich.

> Internet, ze pristup k pravum superuzivatele ma kazdy clovek, ktery ma fyzicky
> pristup k pocitaci a muze ho vypnout a zapnout (nebo pouzit hardwarovy reset) -

to je pochopitelne. muzete bootnout z vlastni diskety, mountnout
filesystem a vesele si hrat. muzete vytahnout disk a primountovat ho k
jinemu stroji. zkratka, pokud mate fyzicky pristup k pocitaci, muzete si
delat co chcete a nic a nikdo (krome fyzickeho nasili vuci vasi osobe) vam
v tom nezabrani. BTW tohle pochopitelne nema s bezpecnosti systemu co
delat.

pokud vam to vazne tak vadi povolte bootovani pouze z disku, zaheslujte
setup BIOSU, zaplombujte bednu a ztrestejte kazdeho kdo na to sahne ;-)

znam lepsi temata na casne stredecni rano

Ladislav Michl