qmail

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Duben 5 13:58:13 CEST 2000

On 05/04/2000, Petr Zapadlo wrote:

> pokousim se rozchodit Qmail, chodi mi lokalni posilani mailu, pop3
> apod. ale nemuzu se domluvit s odesilanim mailu do jinych domen a
> vubec mi moc nejsou jasne vyznamy souboru v /var/qmail/control/. Kdyz
> odesilam mail jinam tak dostanu hlasku ze domena neni povolena v
> rcpthost. Narazil jsem na Promenou $RELAYCLIENT ale naprosto netusim
> kde ji nastavit ci jak to jinak udelat.

man qmail-control
tam najdete informaci, ktery program pracuje se kterym souborem a v jeho
manualove strance je pak i popis formatu a vyznamu. Vas zajima asi
rcpthosts, pokud jde o dorucovani pro _urcite_ domeny. Paklize jde o
moznost povolit relay z vybranych IP adres, doporucuji mrknout se na
FAQy (http://cr.yp.to/qmail/faq.html), konkretne
http://cr.yp.to/qmail/faq/servers.html#authorized-relay

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi