DNS etc.

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Čtvrtek Duben 6 19:08:26 CEST 2000

On 6 Apr 00, at 18:52, Pavel Kankovsky wrote:

> Kdyz je ta hodnota zapsana nejak symbolicky, tak je na ni mnohem lepe
> videt, co znamena. A taky je na ni mnohem lepe videt, kdyz je blbe.

A je string delky CACHE_ELEMENT_MAX_LENGTH dost velky,
aby se do nej dal zkopirovat string delky
MAX_INPUT_LINE_LENGTH?

(Pokud reknete, at jednu konstantu definuji pomoci druhe, tak
stejne casem na problem zarazime, pokud na sebe konstanty
budou - treba neprimo - kruhove zaviset; C preprocesor neumi resit
soustavy linearnich rovnic.)

Nekdy pojmenovani pomuze, nekdy pojmenovani uskodi, nekdy
zamlzi problem. Nekdy se za dva roky divite, proc to najednou
nefunguje, a zjistite, ze zvyseni MAX_INPUT_LINE_LENGTH o 64
nebylo az tak zcela bez nasledku. Zadna programovaci technika
neni samospasitelna. :-) Ergo, vzhledem k tomu, ze symbolicke
konstanty bezpecnost neprinaseji, zalezi jen na vkusu
programatora, zda je pouziva. Ja je pouzivam. Ovsem kdo jsem ja,
abych hodnotil programovaci vkus DJB? :-)

[Jo, a tabulator jsou odjakziva CTYRI znaky, a kazdy, kdo tvrdi
neco jineho, pise neprehledne.] :-]

> To z toho rozhodne neplyne. Architektonicky se to da vystavet nekolika
> ruznymi zpusoby, z nichz ne vsechny vyzaduji, aby obe komponenty byly
> jeden proces. (Nejsou sice nutne vsechny zaroven efektivni a
> elegantni, mj. z duvodu absence slusneho IPC v (nejen) unixovych
> systemech, ale zivot je vzdycky kompromis mezi hezkym, moznym a
> vyhodnym.)

Mate priklad neceho, co je architektonicky vybudovano jinak, nebo
jen spekulujete? (Jen se ptam.)

> Transparent proxy se ale s UDP moc neda pouzit.

Tak si ho napisu. (Prijimam UDP pakety, a podle tabulky je
"forwarduju" na jine porty tehoz interface.)

> Oprava: o nekterych programech lze dokazat, ze maji nektere
> vlastnosti. (Tim nechci zpochybnovat vhodnost formalnich metod, ale
> nejsou vsemocne.)

Zalezi na tom, v jakem smyslu myslite vsemocnost. Samozrejme
je zname ono fousate "Nelze napsat program, ktery ma za vstup
libovolny program a za vystup odpoved, zda je ten zkoumany
program spravne". Ovsem je dosti zrejme, ze my zde nepracujeme
s libovolnym programem. Pracujeme s konkretnim programem, a
spravnost/nespravnost lze dokazat. (Pravda, pokud bychom meli
smulu, tak nam to akorat trva strasne dlouho.)

> Stejne vsechny kosiky drzi manik jmenem "kernel" a kdyz je upusti, tak
> se vejce rozflakaji vsechny. :)

No jiste. Ale ke kernelu nema utocnik zas tolik novych pristupu.
Jinak receno, pridavat chyby se zduvodnenim "treba je spatne
kernel" je nebezpecna cesta.

Kdy naposled nekdo z vas videl root exploit (zadny jiny neexistuje)
v kernelu? ping-of-death je taky neprijemny, ale to je jen DoS.
Sanci, jak vas DoSnout, bude mit utocnik vzycky dost.

> Krome toho, jestlize se mistni resolvery na vsechno (vcetne lokalne
> obsluhovanych zon) dotazuji pres kes (coz je AFAIK djb-approved modus
> operandi), pak je naruseni bezpecnosti kese z pohledu lokalnich
> uzivatelu nejmene tak zavazne, jako naruseni bezpecnosti mistniho aut.
> ns.

Z pohledu LAN ano. Z pohledu zakaznika zvenci ne. Rekl bych, ze
zamestnancum amazon.com az tak vadit nebude, kdyz nebudou
moct browsit kvuli otrave lokalni cache - hlavne ze bude
www.amazon.com ukazovat na spravne misto pro zbytek sveta.

(Na druhe strane vam bude asi vadit, kdyz kvuli otrave lokalni
cache odvysilate cislo sve kreditkarty nekomu jinemu. Ale
kontrolujete, zda nahodou neklikate na www.anazon.com?)
:-)

> Nejaka zasadni ochrana DNS je stejne irelevantni, dokud neni pevne
> svazana s ochranou nasledneho transportu dat.

Pokud v ruce spravne IP nemam, tak se trefit nemuzu. Pokud ho
mam, tak mam aspon sanci. :-)

Jinak mate samozrejme pravdu. Jenze IPSec uz je, a vsechny
slusne OS ho umeji. DNSSEC je porad ve stadiu hibernace.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F