linux a pamet

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Duben 10 10:54:48 CEST 2000

> nedavno jsem upgradoval z k6 na k7. Tu puvodni sestavu jsem drive
> provozoval se 64mb pameti, posleze pridal dalsich 64. Az ted jsem si
> ovsem vsimnul, ze Linux vidi jenom tech prvnich 64...

Tak tak. Cim vic, tim lip.

> Pripada mi to dost
> zvlastni,

No co je na tom zvlastniho ? Proste se neda vic poznat. To jeste neni
zadna tragedie.

> bohuzel jsem si toho nevsiml driv, takze netusim, jestli to
> bylo odjakziva. Linuxe jsem kratce pred upgradem preinstalovaval na RH
> 6.1, kernel (2.2.14, skompilovany vlastnimi silami) jsem si nechal
> puvodni. Muze to byt tim?

Tezko. Na 99 % za to muze cipova sada.

> Co se s tim pripadne da delat, rekompilovat,
> nebo spis hledat neco v nastavenich; pripadne v kterych?

Via napr. archiv konference.

V kostce : Pokud jadro nedetekuje spravne pamet, musi se mu vnutit
velikost RAM parametrem. Na vyzvu lilo zadejte neco jako :

"linux mem=128M"

pripadne to zadejte programu loadlin jako dalsi parametr (za nazev
jadra). Melo by to byt v poradku. Pokud to bude chodit, muzete tento
parametr zadavat automaticky - pripsat do /etc/lilo.conf radek
'append = "mem=128M"' do prislusmne sekce a pak spustit lilo.

> Jinak ostatni
> systemy na tomto stroji provozovane vidi normalne celych 128...

Linux je v tomto smeru "opatrnejsi" a pri detekci nepouziva ty
nejdestruktivnejsi metody. N adruhou stranu tyto problemy ma jenom
miziva cast uzivatelu. BTW jakou mate desku (vyrobce, BIOS, chipset)?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s