Poskozeny superblock ext2 - 2

lcevela.STV na woco.de lcevela.STV na woco.de
Pondělí Duben 10 13:48:00 CEST 2000

Stalo se mi, ze mi system po startu nahlasil "Kernel panic" a odmitl se
spustit. Po chvili zkoumani jsem nasel pricinu. System nedokazal pripojit
root - filesystem, protoze tento filesystem ma poskozeny superblock.
Zkousel jsem bootovat system ze zachranne diskety vytvorene systemem pri
instalaci. Vysledkem byla  opet hlaska "Kernel panic" - system nepripojil
root partition. Nabootoval jsem system pomoci jinych disket a pokusil se
superblock opravit pomoci prikazu "e2fsck -b 8193 /dev/hda8". Vysledkem
byla jen hlaska o nenalezeni kopie superblocku. Uz opravdu nevim co s tim.
Mam RH6.1Cz na beznem PC - Pentium 120, HDD - Western Digital (EIDE).

4.10.2000 - Doplneni puvodni zpravy
Zkusil jsem na vedlejsi windowsowou partition (VFAT) nainstalovat Winlinux
2000. Z Winlinuxu jsem se pokusil opravit partition s poskozenym
superblockem pomoci prikazu fsck. Vysledkem bylo hlaseni "Segmentation
fault, core dumped". Zkratka fsck si jednoduse spadnul. Dana partition
(/dev/hda8) nejde primountovat ani na ni nevidim z Windows pomoci programu
explore2fs (pred havarii to slo).

Nejsem v konferenci a proto, pokud mi chcete pomoci, piste na adresu
lcevela.stv na woco.de
Diky
Lubomir Cevela