Nesmazatelny soubor?

Úterý Duben 11 16:19:22 CEST 2000

On 11 Apr 2000, Cejka Rudolf wrote:

> Vyvoj Linuxu uz dopodrobna nesleduji, ale mel jsem dojem, ze mi nekdo
> nekde psal, ze tento idi....... (nastavovat flagy pouze pres otevrene
> souborove kanaly) uz vyvojari odstranili a flagy je mozne nastavovat
> i pres nazev souboru, stejne jako v *BSD. Nevite o tom neco blize?

To nevim, akorat jsem slysel, ze na to chce Linus udelat extra syscall,
detaily si nepamatuju. Ale rozhodne si nemyslim, ze nastavovat to pres
jmeno souboru je uplne idealni. Cely problem je v tom, ze se API snazi
schovat fakt, ze mezi polozkou adresare a otevrenym souborem je objekt
jmenem inode.

> Ja tem lidem od Linuxu stejne vubec nerozumim - co ma byt pres
> ioctl, tak je v procfs, napr. operace nad SCSI; co ma byt pres cesty,
> je pres ioctl...

ioctl() by se melo uplne zrusit. Co jineho s volanim "tady mas nejaky
pointer a delej si s nim co chces"?