MySQL a Postgresql

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Duben 12 16:15:02 CEST 2000

On Wed, 12 Apr 2000, Pavel Chalmoviansky wrote:

> To som skusal s postgresom. Ale nefunguje to. Prave to by som chcel vediet, ci
> sa principalne da alebo neda pisat v tomto klientovi po cesky alebo slovensky.
>
> Na konzole mi diakritika funguje bez problemov.

 No nevim, ja pouzivam cestinu (LATIN2) bez problemu. Textovy klient pouziva
(vetsinou) knihovnu readline takze pro vkladani nejakych spec. znaku je
lepsi pouzit editor (prepinac \e). Pak tam jde z konzole vlozit cokoliv.

 Kodovani jde vnutit take promnenou prostredi PGCLIENTENCODING (tedy napr.
LATIN2). Pochopitelne backend musi byt kompilovan s podporou multibyte.

 PgAccess je klient, tedy je veci jeho a GTK(?) jak se vyporada s cestinou.
V nektere dalsi verzi by mel byt i s ceskym menu, mne osobne se take nejak
nedarilo tam cestinu dostat, ale autor PgAccessu mi poslal pekny obrazek s
hacky/carkami :-) Takze to chodi.

LANG tak uplne na nic take neni, protoze se tim nastavuji locales, na ktere
nektere veci uvnitr PG slysi. I kdyz toho moc neni.

						Karel