rshaper - konfigurace ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Duben 13 09:36:08 CEST 2000

> incoming bandwidth -> prichozi provoz
> for host -> pro pocitac
>
> Cili to, co prislo zvenci na tu sitovku a smeruje k pocitaci 'host'.
> rshaper pracuje obracene, nez normalni shaper (normalni umi omezit jen
> odchozi provoz ze sitove karty tak, ze za jednotku casu z fronty
> cekajicich datagramu pusti ven jen urcity pocet).

Aha. Takze tim omezim _veskery_ provoz prichazejici ze sveta. Ale
porad to neresi puvodni problem - jak rozdelit prichazejici pakety
podle adresy odesilatele na

 - urcitou podsit
 - zbytek sveta

... a temto dvema pravidlum priradit ruzne rychlosti. Jedna se mi o
to, ze datovy tok ze sveta by mel mit nejakou predem dohodnutou
hodnotu, zatimco pristup na servery providera se do toho nepocita a
ma jinou (vyssi) rychlost.

> Rshaper je hack. Lepsi je CBQ. To sice umi take jen odchozi provoz k
> karty, ale routery maji karty dve, takze omezime-li na dvouportovem
> routeru odchozi provoz na obou stranach, mame to najednou cele obousmerne
> :-)

Ja to nechci obousmerne ! Jen a jen prichozi provoz !

Cituji z jineho dopisu :

> Smula, input queue neexistuje, takze omezeni na ni delat
> nemuzete. Jedine reseni, jak to obejit, je zkusit vnitrni loopback a
> na nem to pak pomoci output queue omezit. Ale je to tedy pekne
> harakiri.

Tohle nechapu. Jak mam vyuzit "vnitrni loopback", ktery ma adresu
127.0.0.1 ? Pokud bych mu ji zmenil, nebude to necemu vadit ? Tohle
prece pouzvaji nektere procesy na komunikaci mezi sebou.

Neslo by nejak vyuzit zarizeni "dummy" ? Neopuziva to nekdo z vas ?

Diky za napady.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s