rshaper - konfigurace ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Duben 13 11:12:31 CEST 2000

mbenes na tenez.cz (Miroslav BENES) writes:

> Cituji z jineho dopisu :

> Tohle nechapu. Jak mam vyuzit "vnitrni loopback", ktery ma adresu
> 127.0.0.1 ? Pokud bych mu ji zmenil, nebude to necemu vadit ? Tohle
> prece pouzvaji nektere procesy na komunikaci mezi sebou.

Muzete pouzit libovolny interface, dulezite je, aby se ten dany paket
dokazal dostat do vystupni fronty (tim nasimulujeme vstupni frontu) a
pak se zase vratit. Proto musite spravne nakonfigurovat routovaci
tabulku tak, aby ty pakety, ktere byly zpomaleny uz nebyly opet
poslany do vystupni fronty.

Treba nasledujici: vsechny pakety prichazejici na vstupni interface
nejak oznacim (treba pomoci ipchains), nazenu je do specialniho
interface (tam je patricne CBQ) a nakonec se pakety opet dostanou uz
upravene opet na vstup a tam uz je pustim dovnitr. Je to pouze
myslenka, kterou jsem nastesti nemusel nikdy implementovat, ale treba
to pomuze.

A ten ingres filtr take muze byt pouzitelny, problem je asi pouze v
tom, ze asi nema zadnou frontu a vsechny pakety co nevyhovuji ihned
zahazuje.

> Neslo by nejak vyuzit zarizeni "dummy" ? Neopuziva to nekdo z vas ?

Jo, slo.

# modprobe dummy0

# ifconfig dummy0 inet 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 broadcast ...

A je to.

Brno, Czech Republic