Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pátek Duben 14 15:23:10 CEST 2000

Dobrý den,

PK>Zvlastni komise slozena z nejvlivnejsich lidi kolem Linuxu dospela
PK>k nazoru, ze Linux instaluje mnoho nezasvecenych, jejichz vira v Tucnaka
PK>neni zcela ryzi a neochvejna, a tudiz bylo narizeno, ze instalace kazdeho
PK>noveho linuxoveho systemu musi byt plna prekazek a protivenstvi, ba primo
PK>utrpeni, ktere proveri, zda-li je adept hoden uzivat Linux. :)

Přeji Linuxu co nejvíce lidí, protože to ho můžu vynést do výšin, kam se
silami nejvlivnějších zasvěcených prostě nemá šanci dostat. Linux totiž není
jediný OS, a proto takovéto praktiky Linuxu neprospívají.

PK>Verte mi, ze "pokusy" (tj. pokusy vicemene naslepo, nikoli cilene
PK>experimenty) jsou jedna z nejmene efektivnich cest, jak vyresit nejaky
PK>problem. Mnohem lepsi je zvednou kapotu a podivat se rovnou do motoru.

Tyto pokusy byly cílenými experimenty po přečtení různých HOWTO, apod. Právě
proto se to nakonec podařilo. Nepochybuji o tom, že pokusy naslepo by u
Linuxu vedly pouze k hardwarovému urychlení počítače z okna. Linux nemá tu
vlastnost, že by se u něj dalo nějak zvlášť naslepo pokusničit, co jsme
poznali.

PK>No vida, to jsou ti, jejichz vira nebyla dost pevna! :)

Víte, nedávno jsme si říkali, že Linux je jedním z nejdražších běžnějších
systémů. Když to vezmu ekonomicky, a spočítám za mírnou taxu cenu času
stráveného nad Linuxem, a porovnám to s cenou času stráveného nad tím, než
se mi podaří rozchodit třeba Windows plus nákupní cenu Windows, tak vychází
Linux o dost dráž. Je jasné, že pochopení Linuxu se děje jednou, takže při
instalaci Linuxu na více počítačů už začíná být Linux o dost levnější, než
Windows. Řekněme, že je tu dost výrazná sleva při vyšším "odběru".

Rybář