Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pátek Duben 14 15:00:10 CEST 2000

Dobrý den,

PN>Prominte, posuzovat kvalitu (pritulnost) OS podle instalace je
PN>nesmysl. Instalace je proces, ktery provadite jednou v zivote (ehm,
PN>ehm :-)). Muze ji za vas provest nekdo zkusenejsi - treba vyrobce
PN>nebo prodejce. Nebo muzete zajit na InstallFest. Nebo si proste
PN>nekomu reknete.

Určitě s Vámi souhlasím, aspoň do jisté míry. Problém je ten, že pokud
nemáte ve svém okolí nikoho, kdo by to za Vás mohl provést (určitě ne
prodejce, to už jsme zkoušeli). A pokud jsme nikomu řekli, tak prostě nemá
čas. Pak pro Vás určitě přítulnost instalace začne být důležitá.

PN>A co ma pro BeOS za aplikace? (System, na nemz je rozdil mezi
PN>zapisem do socketu a do souboru, ma podle meho nazoru jiste
PN>nedostatky v designu - at uz to jsou WinNT nebo BeOS.)

Asi mnohem méně, než Linux, nebo Windows, či DOS. Ale jednu věc mají, a to
je právě ta bezproblémová instalace, po které je vše potřwebné nastaveno.
Prý to bez problémů rozeznalo hardware, nainstalovalo základní aplikace, a
nemusel nic zadávat. A k tomu prý všechny základní aplikace, které
potřebuje.
Mě osobně se BeOS nezamlouvají, ale tuto výhodu jim asi těžko upřu.

PN>Jo, je fajn, ze se snadno instaluje. MS-DOS se instaloval jeste
PN>snadneji. Presto ho nejak prestali lidi pouzivat.

Asi je to off topic, ale znám spoustu lidí, kteří dodnes na DOS nedají
dopustit. Možná je to tím, že vy, jakožto profesionál, se pohybujete mezi
jinými, než obyčejnými uživateli. Navíc mnoho uživatelů je přemlouváno
různými účetními firmami, aby zůstali u DOSu, protože pro nic jiného
účetnictví nemají.

PN>Zalezi na tom, co hodnotite. Instalaci?

Řekněme to tak, že instalace je pro mě jedním z parametrů hodnocení systému.
A ne zanedbatelnou.

Rybář