Slackware 7 & cestina

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Sobota Duben 15 12:58:14 CEST 2000

Preji vsem hezky den/noc.

Trochu si hraji se slackem a rad bych si ho zkusil trochu pocestit.
Pres unicode se mi podarilo rozchodit cestinu, jenom misto

   loadkeys cs-head cz-type cs-compose

pouzivam pouze

   loadkeys cz-lat2

Takze ramecky v mc jsou, v konzole a mc (F4) pisu cesky a muzu se prepinat
mezi  anglictinou/cestinou (Pause) jako v RedHatu.

Problem mam ale s jinymi aplikacemi, zrejme proto ze ve slacku nejsou
locales.
Mohl by mi nekdo poradit jak na to ?

Na
http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-5.html#locale
je napr. odkaz na
http://www.inf.upol.cz/~michlv/ftp/WG15-collection.tar.gz
ktery je vsak neplatny.

Takze jsem si stahnul jenom
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/locale/cs_CZ , ale vyzkouset ho muzu
az vecer doma.

Taky Joe neuklada ceske znaky (misto nich jsou v souboru tecky), a navic
odkaz
http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-6.html#ss6.8
na patch pro joe na adrese ftp://ftp.vslib.cz/pub/unix/linux/localization/
nic nerika,
protoze neco jako joe_xxxx tam neni ...

Zajimava je prace v emacsu.
Pisu cesky, pri dotazu o ulozeni mi nabidne spoustu kodovani a kdyz text
ulozim jako iso8859-2, vidim v souboru (mc, F3) misto cestiny zmet znaku.
Avsak emacs po znovuotevreni ukaze text spravne ...
Ja vsak potrebuji psat a cist dokumenty nejenom v emacsu.

Lynx cestinu zobrazuje spravne (napr. navod pro balik ucw-cs...)
Netscapa a X-y jsem zatim nezkousel, nejdriv chci aby byla v poradku
konzole.

Muze mi nekdo prosim pomoct a osvetlit co se v  systemu deje ?
Stranky o pocestovani jsem prochazel snad milionkrat (no dobre, jenom 1000x)
ale nachazim tam jenom zminky o RH nebo Deb.

Myslel jsem si, ze aktivnich uzivatelu Slacku je vic :-)

Moc dekuji.

Peter Cernoch, pcernoch na imc.cas.cz