Re: Přítulný Linux

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Sobota Duben 15 20:54:41 CEST 2000

Dobry den,

> Jo Jo nejhorsi je ze sami Linuxaci {ted myslim ty co uz s Linuxem delaji }
> jsou na zajice jak na nepritele :-)) V tehle konferenci je to znat take dost
> :-(
> Jakmile zajic vznese dotaz z 85% dostane utrapenou odpoved experta ve smyslu
> "Umite cist ?? co takhle hystori teto konference" a odpoved na problem
> ...zadna neni !!

A umite cist? :-). Pokud Vam nevyhovuje metoda spocivajici ve cteni dokumentace
(je to pomerne logicka metoda pokud se chcete nekam dopracovat) a ani
rekce lidi v konferencich (neni jen tato) tak si zaplatne nekoho kdo si
ten cas za Vase penize udela a vysvetli Vam cokoli budete chtit.

Ja docela chapu lidi, kteri maji hodne prace, ze se nakrknou kdyz
vidi porad dokola ty same otazky na veci, ktere kazdy najde v tech nejzakladnejsi
pricukach, ale nemyslim si, ze by v tom byl problem. Problem
je v tom, ze se kdekdo neumi a poradne zeptat. Tvrzeni "ze mi
to nefunguje" je hezke, ale proc Vam samozrejme nikdo
neodpovi jelikoz neni jasnovidec a pri tom neni problem
specifikovat problem i kdyz Linuxu nerozumite. Popsat co
se stalo a jakym zpusobem k tomu doslo nemuze byt tak tezke.

Pokud Vas nekdo odkaze na historii a Vam se to nelibi - vy
pozadujete odpoved, pak prominte, ale to je chyba ve Vas!
Nekdo Vam rekl, ze odpoved je v historii konference,
vase chyba, ze jste tim nezacal, ale ted to uz vite jiste -
nekde v archivu je odpoved na Vas problem (nekdo asi mel
uz stejny). Misto toho se zacnete rozcilovat, ze
se nenajde nikdo kdo ve svem volnem case a dobrovolne
vam to nebude opakovat, nebo nenajde to v archivu sam
a nepreda vam to v instatntni podobe? Takto projevite
sam minumum zajmu a jeste to povzaujete za chybu
nekoho jineho.

> Nekdy se me zda ze jsou to proste vyvoleny lide ktery se jednoho dne v 6:30
> probudily a najednou VSE ZNALY a VSE VEDELY :-))))

To si nemyslim. Asi si udelali obcas cas, v klidu sedli nad knihou a cetli
az rozumeli nejakym zakladnim principum kolem niz se vse toci. Jiste
sami narazili na radu problemu, ktere v dokumentaci neasli, ale
asi projevili dost snahy, aby danou informaci nasli. Nebudete mi verit, ale
archivy jsou obrovskym zdrojem informaci. Kouknete se treba na
www.deja.com.

> Ono totiz ten zajic muze myt problem ktery v te hystori nenajde a kdyz tak
> je to tam podane a resene z jineho uhlu nez potrebuje ten tazajici se zajic.

Od toho se lide uci nejakemu jazyku, kterym komunikuji se svym
okolim. Pokud me nekdo odesle do archivu a ja to tam nenajdu,
nepochopim nebo je to tam trochu jinak nez potrebuji, mohu stale pouzit
jazyka k tomu, abych tuto situaci dostatecne popsal a on se treba
nekdo najde kdo problem vyresi. Uznavam, ze nekdy neco zjistit muze
byt poradne utrpna cesta, ale jak jsem napsal vyse: pokud se o to nechte
starat a chcete reseni v instantni podobe - zaplatne nekoho kdo
Vam tento sen vyplni.

> Problem Linuxu a jeho vyvojaru je v tom ze nejsou schopni udelat alespon

Je vubec otazka kdo jsou to ti vyvojari Linuxu. Ti kdo pisi kernel, X Window, KDE,
skladaji distribuce? Nekdo dalsi? Ukazte prstem.

> dokumentaci pro zacatecniky tim myslim treba ANO jako Windows !! hezky
> nazorne obrazky co kde naskoci a co kam zapsat atd.

Prominte, ale mam nejake MCP papiry, ze bych Windows mel rozumet a
naprosto jiste vim, ze jim nerozumim, rozumet nebudu a ani nemohu.
Zalezi samozrejme na tom o jakem uzivateli mluvite. Vsadim se, ze
vy sam mate urcite zkusenosti se starsimi verzemi Windows a mozna i DOSem.
Urcite Vam porozumeni Windows stalo take mnoho prace a mnoho casu.
Ze by jste na to jiz zapomel?

> Prave tohle pomohlo Billovi udelat z Windows spicku a dat PC VSEM lidem a ne
> jen tem co se prave  tech 6:30 probudily:-))

Nerekl bych, ze to byla dokumentace. Ta je naopak u Windows tradicne spatna,
neuplna a plna chyb. Kdyby jste tvrdil, ze jste sekretarka tak bych Vam to
mozna i veril, ale pokud se zminite o programovani tak Vam neverim, ze to myslite
vazne (nemluve o tom, ze i ta existujici je docela draha).

> Samozrejme ze i hlavni problem KONFIGURACE hlavne HW tam LINUX programator
> proste zklamal a tim ze neustale byla absence dobre konfigurace HW je Linux
> porad dole a Billa takhle neohrozi ani ted kdy ma MS velike problemy .

Tahle veta me nedava vubec zadny smysl.

> Jak je vydet mezi uzivately RH navic zacla panovat tvrdej odpor a zavrhovani
> takovich distrybuci jako je SuSE a Mandrake ,asi prave proto ze u techto
> Linuxu nemusi clovek stravyt nehorazne dlouho casu aby Linux sic jen
> rozchodil.

Jeste jedna poznamka. Bohuzel sam mam problemy s jazykem ceskym
a preklepy to jsem cely ja, ale nebylo by spatne se alepon snazit.

> Na podobnych konferencich jsou casto problemy uz zkusenych Linuxaku a
> nezridka konci vetou "Hlavne me neposilejte pro HOWTO protoze jsem ho cetl
> dvakrat a proste nevim jak ten problem odstranit"
> Jak je vydet i zkuseny uzivatel kazdou chvylku narazi na VELIKE trable a je
> v koncich CO TEPRVE ZACATECNIK!!!!!!

Ano, to plati pro uzivetele Linuxu, Windows, pekare, veterinare i stavitele.
No a?

> Myslite si zkuseni Linuxaci ze tymhle pristupem k novackum dosahnete zviseni
> poptavky po Linuxu ??? Ja myslim ze ne :-)) a kazdy dnes velice dobre zna
> taktiku firem ktere maji co rici jak do HW tak do SW "pokud neni zajem o
> koupe HW a SW pro Linux tak ho podporovat nebudem"!!!
> Maji pravdu proc take pro par tech co si snim hraji na svem pisecku ....pro
> par tech co si ho chrani aby nahodou soused neopisoval :-)))) Tak ty je
> nevytrhnou!!
>
> Berte to jako povzdech a hlavne namet na zamysleni nad pristupem k novackum

Doufam, ze i vy vemete muj dopis jako namet na zamyslenou :-)

>                    Jirka stastny uzivatel Linuxu diky SuSE 6.4 :-))))))

Mimochodem SuSE je skvela distribuce.

> vychází

Kvuli jednomu pocitaci nema cenu se Linux ucit od A do Z. Najdete si
nekoho kdo ho jiz umi.

Mimochodem take jsem nedavno premyslel jakou cenu ma Windows
a Office zejmena z toho pohledu, kdyz nekolika lidem opakovane
updalo po hodine prace a nejak se to co psali nepodarilo
zachranit. Jakou ma cenu DOC soubor, ktery odejde z firmy
a obsahuje v historii tolik zajimavych veci (spousta smluv se
vytvari jen prepisovanim nejake existujici smlouvy, to tam vse lze najit, ale
obcas jsem tam videl i veci ze zcela jinych dokumentu a to
vubec nechapu jak se tam dostali). Opravdu by me zajimalo
kolik stoji takovy system. Kolik stoji software, ktere uchovava
dopisy v proprietalnim formatu a je schopno znicit maibox
se stovkami dopisu (MS Outlook). Kolik? Jakou cenu maji
vnitrofiremni informace, obchodni tajemstvi, prace jednoho cloveka
atd?

From: "František Rybář" <postovni.holub na atlas.cz>

> To záleží na Vašem pojetí pojmu "opravdu fungující Windows". Já se nebavím o
> internetovém serveru, nebo serveru pro podnikovou databázi s tisíci lidmi,
> aby bylo jasné. Bavím se o normální práci, jako je psaní, programování,
> zpracování obrázků, jednoduchou databázi, účetnictví apod. Pokud se bavíte o
> tomtéž, tak s Windows problémy nemám. A dělám na nich denně deset hodin.

Stastny to clovek, ale proc ne? Me doma teke Windows 2000 bezi
k plne spokojenosti (no plne ne - scaner jimi neni podporovan, snad casem)

> Chtěl jsem jenom říct, že čas má svojí cenu, hlavně pro nás, co nejsme na
> univerzitách, a ani nemáme Linux ve své pracovní náplni. Nic více.

Ano, souhlasim. Cas ma svou cenu prece jen je jednodusi se naucit jezdit na
kole nez autem a presto vsichni jezdi prevazne autem. Proc asi?

S pozdravem
   Petr Snajdr