OT:Re: Přítulný Linux

Vladimir Rengevic grafon na nextra.sk
Sobota Duben 15 17:36:36 CEST 2000

Dobre rano ;-)

uz som zareagoval na iny mail, takze skusim strucne...

> Jo Jo nejhorsi je ze sami Linuxaci {ted myslim ty co uz s Linuxem delaji }
> jsou na zajice jak na nepritele :-)) V tehle konferenci je to znat take
dost
> :-(

NIE!!!! Ak niekto vidiet snahu o riesenie problemu ZARUCENE NIE!

> Jakmile zajic vznese dotaz z 85% dostane utrapenou odpoved experta ve
smyslu
> "Umite cist ?? co takhle hystori teto konference" a odpoved na problem
> ...zadna neni !!

Ano, nie ste na platenej HOT-LINE istej nemenovanej firmy (kde sa dozviete
tak maximalne nainstalujte service pack845...).
V TEJTO KONFERENCII RADIA LUDIA PRE RADOST ZO SPOLOCNEJ
VECI a nejake to dakujem na koniec.... A ich cas je tiez len konecny, takze
odporucam postup, pri ktorom to zarucene pojde:

1. nazriet do HOWTO
2. co-to poexperimentovat
3. ak sa nevyriesilo nakuknut do archivu konferencie
4. vyskusat, ak som cosi nasiel
5. polozit otazku do konferencie s patricnym popisanim problemu

Pri tomto postupe na 99,9% dostenete radu co a ako dalej, bez komentarov,
ktore vam vadia....

> Nekdy se me zda ze jsou to proste vyvoleny lide ktery se jednoho dne v
6:30
> probudily a najednou VSE ZNALY a VSE VEDELY :-))))

Nie, odpoved bola uplne adekvatna otazke, aj ked mohla byt o cosi
vludnejsia.

> Ono totiz ten zajic muze myt problem ktery v te hystori nenajde a kdyz tak
> je to tam podane a resene z jineho uhlu nez potrebuje ten tazajici se
zajic.

Ano, ale to nemoze byt otazka "Ako rozchodit ppp", ale "Nejde mi ppp,
do logu dostanem hlasku XXXXXX". TAM je ten uhol pohladu....

> Problem Linuxu a jeho vyvojaru je v tom ze nejsou schopni udelat alespon
> dokumentaci pro zacatecniky tim myslim treba ANO jako Windows !! hezky
> nazorne obrazky co kde naskoci a co kam zapsat atd.

Citali ste HOWTO???? Tam su problemy popisane PRESNE A DOST JASNE.
Osobne by som nechcel postupovat podla navodu ala Microsoft. Mate zapnuty
pocitac?
Mate nieco na obrazovke? Nedeje sa co sa ma? -> vas problem sme nevyriesili,
volajte technicku podporu....
A dalsia vec je ta, ze Linux vyvijaju ludia dobrovolne pre seba, zatial co
Mrkvosoft
chce za to peniaze.
Len pre pobavenie: V poslednej dobe nasu firmu ako predajcu pocitacov
intenzivne
bombarduju z Mrkvosoftu telefonatmi. Jedna z poslednych bola ci viem, ze na
kazdy
predany pocitac musim nalepit nalepku, ze Windows je tam legalny. Ked som sa
jej
opytal, ci tam musi byt aj v pripade, ak tam nainstalujeme Linux povedala,
ze asi ano,
ale ak to chcem vediet presne da mi kolegu....

> Prave tohle pomohlo Billovi udelat z Windows spicku a dat PC VSEM lidem a
ne
> jen tem co se prave v tech 6:30 probudily:-))

Nie, Billovi pomohli ine veci. Napriklad, ze Linus nie je o 10 rokov starsi
;-)

> Samozrejme ze i hlavni problem KONFIGURACE hlavne HW tam LINUX programator
> proste zklamal a tim ze neustale byla absence dobre konfigurace HW je
Linux
> porad dole a Billa takhle neohrozi ani ted kdy ma MS velike problemy .

POZOR! Linux podporuje velke mnozstvo standardov a problemom su hlavne
standardne standardy a vymysly Mrkvosoftu. Je len otazka casu, kedy sa
vyrobcovia HW
zobudia a zacnu podporovat Linux.

> Na podobnych konferencich jsou casto problemy uz zkusenych Linuxaku a
> nezridka konci vetou "Hlavne me neposilejte pro HOWTO protoze jsem ho cetl
> dvakrat a proste nevim jak ten problem odstranit"
> Jak je vydet i zkuseny uzivatel kazdou chvylku narazi na VELIKE trable a
je
> v koncich CO TEPRVE ZACATECNIK!!!!!!

Nemyslite, ze hovorite o inom OS? Linux mam ako firemny server uz asi 5
rokov
a zatial som s nim nejaky veliky problem nezazil. Mozno som nenarazil na to
prave,
ale vsetko co chcem, to mi chodi....

> Myslite si zkuseni Linuxaci ze tymhle pristupem k novackum dosahnete
zviseni
> poptavky po Linuxu ??? Ja myslim ze ne :-)) a kazdy dnes velice dobre zna
> taktiku firem ktere maji co rici jak do HW tak do SW "pokud neni zajem o
> koupe HW a SW pro Linux tak ho podporovat nebudem"!!!

Corel, Adobe, IBM, Orcale, ... (asi ich je dost, co pochopili smer vyvoja)
A napriklad u nas SOFTIP (ekonomicky SW), ktory tvrdo razil cestu
Windows (pardon, DOS) sa zacal velmi intenzivne zaujimat o Linux. Preco
asi???

> Maji pravdu proc take pro par tech co si snim hraji na svem pisecku
....pro
> par tech co si ho chrani aby nahodou soused neopisoval :-)))) Tak ty je
> nevytrhnou!!

K linuxu som sa dostal pred vyse piatimi rokmi. Vtedy to bol Slackware 1.2
(tusim)
a bolo to pre diplomovku. A vtedy bolo jadro 1.1, bezalo to na 386DX40 so
4MB RAM.
A pre cosi sa prave Linux stal systemom, na ktorom mi bezi posta, www
server, dial-up
server, file server (Win+MAC klienti), print server, maskarada, dial on
demand,...
Proste vsetko, co potrebujem. A Win len preto, ze ako graficke studio musime
mat
aj soft typu Corel na PC, lebo vecsina zakaznikov ma len toto. Keby bol uz
naportovany
pod Linux cely Windows ide kade lahsie. No, ale na MACy nedam dopustit, tie
tak
lahko nenahradim, na tych produkujeme....
Aj ked sa musim priznat, ze aj tuto postu pisem pod Windows, lebo na tomto
pocitaci
mam uctovnictvo for DOS... Ale casom sa to asi zmeni ;-)

> Berte to jako povzdech a hlavne namet na zamysleni nad pristupem k
novackum

Ano, povzdych. Mozno sa mylym, ale kazdy novacik ma dve moznosti:

1. nainstalovat, skusat a pytat sa
2. nainstalovat, zaplatit si technicku podporu a pytat sa

Pri moznosti 2 mate 100% pravdu. Mali by mu tam poradit aj to, ze ak chce
citat
z diskety musi ju mat zasunutu v mechanike, lebo aj ked sa tato velmi snazi
naozaj
neodhadne co je na diskete, ktora je na stole.

Ak si ale vyberie moznost 1 _musi_ prejavit aj minimalnu snahu o vyriesenie
problemu.
V pripade, ze si niekto nevie rady rad mu pomozem, ale ak to zneuziva...
Ocakava sa snaha.
Ak ju neprejavi, niekto mu to vysvetli (aj ked mozno sposob moze byt
vhodnejsi ;-)

> vychází

K tomuto asi jedine. Ak chcete experimentovat doma, prosim... Mozno je to
pravda.
Ale ak to ma fungovat spolahlivo, tak systemu administrator _musi_ rozumiet.
Linux som instaloval dost hodne krat, ale pre zakladny beh systemu si
dovolim
tvrdit, ze je na tom 100% rovnocenny s Windows. Nabootujem z CD (aha, u Win
musim mat disketu ;-) "odklepem" vsetko, rozdelim disk, nastavim IP adresu
(no, az
po restatre Win a verim tomu, ze help vas nedovedie k tomu, preco Windows
pri
instalacii predpoklada v sieti DHCP server), pridam uzivatelov (toto je
naviac oproti Win)
nastavim heslo roota

REBOOT a system bezi. U Win viac restartov, ale pointa je rovnaka!!!
A teda v podstate rovnako dlhy cas instalacie. A ak chcem, aby ma videli
okolite Windowsy editacia /etc/smb.conf je tak na 10 minut  (ak teda viem,
co chcem da sa to urobit aj za minutku). Potom uz len /etc/rc.d/init.d/smb
restart
a bez rebootu systemu zrazu ideme...

Kde je ten rozdiel???

Ospravedlnujem sa za dlzku, ale volajako som sa rozpisal. Vela potesenia
pri praci s tucniakom.

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454