Re: OT:Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Duben 16 01:11:15 CEST 2000

Dobrý den,

nerad bych rozpoutával další hádky, ale nedá mi to, a zareagovat musím.

> [...]
FR> se mi podaří rozchodit třeba Windows plus nákupní cenu Windows, tak
FR> vychází
FR> Linux o dost dráž. Je jasné, že pochopení Linuxu se děje jednou, takže
FR> při
FR> instalaci Linuxu na více počítačů už začíná být Linux o dost levnější,
FR> než
FR> Windows. Řekněme, že je tu dost výrazná sleva při vyšším "odběru".

VR>K tomuto asi jedine. Ak chcete experimentovat doma, prosim... Mozno je to
VR>pravda.
VR>Ale ak to ma fungovat spolahlivo, tak systemu administrator _musi_
rozumiet.

Při svých úvahách beru v úvahu, že na Linuxu budu běžně pracovat. Mám
zkušenosti s jinými Unixy, a pokud si Unix zvyknete, zjistíte, že je to
pěkný systém. Podle všeho si myslím, že je Linux pro domácí práci dostatečně
schopný, a je pro něj celkem dostatek aplikací. Pokud se mýlím, tak mě
opravte, a já se o instalaci pokoušet nebudu vůbec. Nemělo by to pro mě
cenu.

Já určitě nějaký čas nebudu používat počítač jako internetový server, ani ho
dokonce nebudu zatím zapojovat do sítě. Problém je, že tady všichni nějak
předpokládáte, že rozjíždím doma Linux jako administrátor na podnikové síti.
Můj počítač nebude mít žádnou IP adresu, apod. Nezlobte, ale Linux pro Vás
není dostatečně dobrý, aby byl jinde, než v akademickém prostředí?

VR>Linux som instaloval dost hodne krat, ale pre zakladny beh systemu si
VR>dovolim
VR>tvrdit, ze je na tom 100% rovnocenny s Windows.

Samozřejmě, že základní princip instalace je asi stejný u všech OS. Na tom
už nic moc nevymyslíte. (Snad jenom, že u BeOSu se dá hrát Tetris při
instalaci, ale nechybí mi to u Linuxu.)

VR>Ospravedlnujem sa za dlzku, ale volajako som sa rozpisal. Vela potesenia
VR>pri praci s tucniakom.

Naopak, pochopil jsem mnohé díky Vašemu rozepsání. Pochopil jsem, že mnoho
nedorozumění vzniká u Linuxu zbytečně. Vy, profesionálové prostě
předpokládáte, že chceme z Linuxu dostat něco úplně jiného, než skutečně
chceme. A holt, my začátečníci si musíme dát pozor, aby naše dotazy byly
jasnější.

Rybář