Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Duben 16 02:03:27 CEST 2000

Dobrý den,

vidím, že se rozpoutala bitva.

PS>archivy jsou obrovskym zdrojem informaci. Kouknete se treba na
PS>www.deja.com.

To je v angličtině, a to je pro spoustu lidí problém.

PS>Kvuli jednomu pocitaci nema cenu se Linux ucit od A do Z. Najdete si
PS>nekoho kdo ho jiz umi.

Já se ho nechci učit ao A do Z, já ho chci jenom nainstalovat a používat.

> [...]
PS>a obsahuje v historii tolik zajimavych veci (spousta smluv se
PS>vytvari jen prepisovanim nejake existujici smlouvy, to tam vse lze najit,
ale
PS>obcas jsem tam videl i veci ze zcela jinych dokumentu a to
PS>vubec nechapu jak se tam dostali). Opravdu by me zajimalo
PS>kolik stoji takovy system. Kolik stoji software, ktere uchovava
PS>dopisy v proprietalnim formatu a je schopno znicit maibox
PS>se stovkami dopisu (MS Outlook). Kolik? Jakou cenu maji
PS>vnitrofiremni informace, obchodni tajemstvi, prace jednoho cloveka

Já osobně s DOC formátem nesouhlasím. Nelíbí se mi také na něm, že kromě
historie je v něm sériové číslo Office, a další údaje, které tam nemají co
dělat. Jenomže co máte na vybranou? Všude se na vás sypou Wordovské
dokumenty, a také je po vás někdo chce. Bohužel, ale co je pro běžné lidi
jinak k dispozici? Atd. MS Outlook je podle mého něco, co by nemělo
existovat. Víc k tomu neřeknu, protože jsem ho záhy přestal používat. Bylo s
ním tolik problémů, že jsem ho zrušil.

Ale pochopte jednu věc. Windows si na svůj počítač je schopno nainstalovat
dost lidí. Pokud vezmete v úvahu to, že většina lidí stojí o systém na
jednom počítači bez sítě doma, pak je Windows až nechutně lehké
nainstalovat. Jasně, pokud nemáte nějaký problematický hardware. A zvládne
to i spousta lidí, co jinak pouze klepou dopisy a nic víc. U Linuxu to
nepřipadá v úvahu. Linux je lepší, ale stále platí přísloví našeho klasika:
"Šaty dělají člověka", pokud si to analogicky přenesete na OS. A to je
důvod, proč dnes máte Windows + Office.

Pravda, trochu se blýská na lepší časy díky agentuře BSA. Jak jsem zjistil z
reakcí obyčejných lidí, mnozí si to přebrali tak, že když budou mít na
počítači Windows, nebo Office, tak se pohybují na hraně zákona. A to od té
doby, co byl exemplárně potrestán prakticky nevinný správce sítě.

Rybář

V poslední době je Linux věc, na rozdíl od minulých let, mnohem více
preferovaná. Byl jsem svědkem mnoha pokusů poměrně dost lidí rozjet Linux.

A myslím takovou, aby sekretářka nemusela znát principy internetových
protokolů, aby mohla psát texty?

> [...]

nebavím o
FR> internetovém serveru, nebo serveru pro podnikovou databázi s tisíci
lidmi,
FR> aby bylo jasné. Bavím se o normální práci, jako je psaní, programování,
FR> zpracování obrázků, jednoduchou databázi, účetnictví apod. Pokud se
bavíte o
FR> tomtéž, tak s Windows problémy nemám. A dělám na nich denně deset hodin.

PS>Stastny to clovek, ale proc ne? Me doma teke Windows 2000 bezi
PS>k plne spokojenosti (no plne ne - scaner jimi neni podporovan, snad
casem)