Re: Přítulný Linux

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Neděle Duben 16 10:49:12 CEST 2000

> Dobrý den,
>
> vidím, že se rozpoutala bitva.

> To je v angličtině, a to je pro spoustu lidí problém.

Ano, ale neni tezke rici: Dekuji, bohuzel neumim anglicky, ale
potreboval bych poradit s touto veci. Nenasel by se nekdo kdo
by mi to soukrome vysvetlil nebo vedel, kde se o tom
doctu v jazyce ceskem. Je fakt, ze bez ENG je
to tezka vec.

> Já se ho nechci učit ao A do Z, já ho chci jenom nainstalovat a používat.

Mozna mate jen smulu na hardware, mozna na distribuci. Me treba
silne nevyhovuji predstavy vyvojaru Debianu na to jak ma vypadat
instalacni program, predstavy RedHatu na to kolik chyb v nem muze byt
atd.

Zkusil bych SuSE nebo Corel Linux. SuSE poradne neznam, urcite ne ve
verzi 6.4. Corel Linux kazdopadne pokud nebudete mit smulu na hardware
nainstalujete mozna i jednoduseji nez Windows (me se treba
neprihlasil k mysi, ne ze by ji neznal. ale Corel nejak nepredpoklada, ze
NetMouse muze byt taky na PS/2 ci co). To se, ale da jednoduse vyresit.

> Ale pochopte jednu věc. Windows si na svůj počítač je schopno nainstalovat
> dost lidí. Pokud vezmete v úvahu to, že většina lidí stojí o systém na
> jednom počítači bez sítě doma, pak je Windows až nechutně lehké
> nainstalovat. Jasně, pokud nemáte nějaký problematický hardware. A zvládne

Ale jinak treba ta instalace Corel Linuxu je take nechutne jednoducha
(pokud nenarazite na nejakou HW nekompatibilitu nebo neco co
Corelove nedomysleli, prece jen je  to velice mlada distribuce).

Jenze doma je problem mit jen Linux. Tedy pokud si chcete obcas
zahrat nejakou hru (u nas minimalne pouzivany MacOS je na tom
vyrazne lepe) nebo podivat se na nejake video....

Ja si myslim, ze pro Windows, Office apod nehraje tak ani to, ze
by se snadnou pouzivali, ale ze se snadno kradou. Mimochodem
licence Windows 2000 s tim povinym hologramem na pocitaci a vazbou
na konkretni pocitac to uz zacina byt vrchol, ale z meho
pohledu absurdnich licenci je. Docela by me zajimalo zdali
je to vubec pravne ciste, zdali me treba vyrobce brzd muze
donutit k nalepeni "propagacniho loga" na kapotu apod.

S pozdravem
  Petr Snajdr

S pozdravem
   Petr Snajdr