HW pro synchronizaci casu

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Duben 16 18:03:06 CEST 2000

On Sun, 16 Apr 2000, Vladislav Cerny wrote:

> Paralelni kabel neni kratky, modul se nezesynchronizuje jen obcas. Vadi mi,
> ze to zkousi jen v noci (cca 4 hodiny rano) a neni zde moznost manualniho
> syncu.

To vypada ze jsi mel blby signal a ve 4 rano ma byt nejlepsi prijem.

> Co to je "celkem dobre"? Pri syncu casu podle NTP serveru mi presnost
> vychazi kolem 5 ms. Porovnaval jsem PCF z blizkymi NTP servery. S cerstve
> synchronizovanym modulem to neni zle, ale interni hodiny se za par hodin
> odchyli i o pul vteriny (i ve zdrojaku PCF je udavana presnost 0.5 sekundy).
> To je prilis velka odchylka. (Vlastne co by clovek chtel za tisicovku)

Da se koupit i DCF modul ze ktereho leze ten bitovy signal, nebo se to da
postavit - na inetu jsou navody jak vykuchat bezny DCF budik za par set
a vytahnout z nej ten bitovu signal. Zakladni problem je v tom ze u techle
modulu se pouziva napajeni z baterii aby se nemuselo resit ruseni 50Hz
z elekriky. A v tom budiku to funguje tak, ze okolo cele hodiny se zapne
ten prijmac ktery docela zere a udela se synchronizace. Kdyz budik
vykuchas a zapnes prijimac naporad, tak z toho muzes odebirat aktualni
signal porad - problem je ze to zere baterky. Neco podobneho bude i v tom
DCF modulu pro PC.