HW pro synchronizaci casu

Vladislav Cerny blackie na zf.jcu.cz
Neděle Duben 16 17:11:56 CEST 2000

On Fri, 14 Apr 2000, Josef Vogeltanz wrote:

> Proc by mel mit modul od Conrada mizernou presnost? Signal bere ze stejneho
> vysilace, na stejne frekvenci (77 kHz) jako ostatni jina zarizeni DCF77.
> Problem muze byt snad jen v rozdilne kvalite prijimaci casti, tzn. ze na
> kratkem paralelnim kabelu je v blizkosti PC a tim padem je prijimacova cast
> rusena a signal vypadava. Modul pak bezi na krystal a zasynchronizuje se jen

Paralelni kabel neni kratky, modul se nezesynchronizuje jen obcas. Vadi mi,
ze to zkousi jen v noci (cca 4 hodiny rano) a neni zde moznost manualniho
syncu.

> [...]
> Kvalitu signalu za chodu PC lze ale konkretne u modulu Conradu overit
> dodavanou utilitou pro DOS a Win, kdy ji zobrazuje bargraf (teda pokud to
> neni zrovna nejaka svindl utilita).
> V Amaterskem Radiu se ovsem objevuji nabidky (i navody) na moduly na seriovy
> port, tim padem muze byt prijimacova cast dale od PC, na miste s co
> nejlepsim prijmem.
> Modul od Conrada pouzivam, v mem pripade funguje celkem dobre, protoze
> pocitac nepouzivam jako server, tj vypinam jej (obcas :-). Pro tento modul
> pouzivam pod linuxem k tomu utilitu PCF z distribuce SuSE. Na serveru bych

Co to je "celkem dobre"? Pri syncu casu podle NTP serveru mi presnost
vychazi kolem 5 ms. Porovnaval jsem PCF z blizkymi NTP servery. S cerstve
synchronizovanym modulem to neni zle, ale interni hodiny se za par hodin
odchyli i o pul vteriny (i ve zdrojaku PCF je udavana presnost 0.5 sekundy).
To je prilis velka odchylka. (Vlastne co by clovek chtel za tisicovku)

> ale pouzil modul na seriovy port a nebo time server z internetu. GPS tento

Nevidel jsem zadny modul pro Linux na seriovy port snad krome RPC-X (?),
ktery jedna firma prodava s komernim softwarem za cca 10tis a k dispozici
neni moc informaci. To radsi zkusim GPS.

Vlada Cerny
<blackie na zf.jcu.cz>