write-protected file

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Duben 17 14:22:45 CEST 2000

> Prave k tomu, aby mel root omezeno, co muze.

Root je vsemocny. Aspon jsem takhle pochopil filozofii linuxu (a taky
proto se kazdy spravce snazi znemoznit neopravneny root-ovsky pristup
atd.

Stacilo to jednoduse zkusit.

> No tak tedy sorry. Muzete mi prosim napsat, K CEMU JE TEN
> IMMUTABLE JAKO DOBRY, kdyz si ho stejne muzu kdykoliv
> sundat?

To je filozoficka otazka. K cemu je mi RO filesystem, kdyz muzu
udelat remount ? K cemu je mi (mechanicka) ochrana na diskete, kdyz
si ji muzu prehodit ?

Odpoved : Rozumny uzivatel vi, kdy a proc si jakou ochranu zapne /
vypne, aby se napr. neco nechtene neposkodilo. A skudce stejne
nakonec dosahne sveho, akorat ze bude muset jit jinou cestickou.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s