Re: OT:Re: Přítulný Linux

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Duben 17 16:46:47 CEST 2000

On Mon, 17 Apr 2000, František Rybář wrote:

> Chtěl bych psát internetové stránky (HTML, PHP apod.), programovat, psát
Na to je linux uplne skvely. HTML editoru je k dispozici hafo, a jsou
vetsinou velmi kvalitni. Ja osobne sazim na webmaker a horkou novinku
bluefish.

> knížky, používat účetnictví, honit na něm nějakou jednodušší databázi. Rád
na psani knih je genialni TeX, ktery opet bezi ze vseho nejlepe pod
Unixy. Ovsem chce to trochu studovat, je to uplne o nicem jinem nez word,
na druhou stranu skuste udelat ve wordu slitky. Databaze jsou opet velmi
silnou strankou, i "vetsi" databaze zalozene na SQL jsou pro Linux k
dispozici s rozumnymi licencemi. Trochu problem je s uzivatelskym
rozhrannim, neco jako delphi prece jen citelne chybi. Na druhou stranu
pouzivam misto toho webovske rozhranni, ktere sice misty citelne omezuje,
ale alikace je zase absolutne platformove nezavisla.

> bych tam měl něco jako deníček s plánováním a připomínáním. Astronomie mě
Opet je na vyber z tuny veci, ja mam nejradeji cesky program vyroci, ale
je jich spousta.

> Na druhé straně prakticky nehraju hry, protože jsem schopen u nich strávit
> třeba týdny v kuse. Tak jsem si to před několika lety totálně zakázal.
Jo jo hry jsou preci jen slabina, ale pod NT ci 2000 na tom nejste o nic
lepe.

> Rád bych, abych co nejvíc věcí dělal na Linuxu. Asi jediné, proč budu muset
> občas zapnout Windows, je v případě programování pro něj. A čtení a zápis
> Wordovských souborů, protože asi bude chvíli trvat, než se mi podaří rozjet
> nějaký program, který umí formát DOS přečíst.
No rozjet staroffice zadny problem neni. I kdyz doc soubor z office 97
(nebo jeste hure z 2000, neverte tomu, ze je stejny jako v office97,
neni ackoliv to MS tvrdi) to nacita stezi.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Kdo se zahledi, neprokoukne.