Re: OT:Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Úterý Duben 18 19:23:04 CEST 2000

FR> Chtěl bych psát internetové stránky (HTML, PHP apod.), programovat, psát

DO>Na to je linux uplne skvely. HTML editoru je k dispozici hafo, a jsou
DO>vetsinou velmi kvalitni. Ja osobne sazim na webmaker a horkou novinku
DO>bluefish.

Já nejraději píšu stránky přímo v textovém editoru. Podle mého názoru není
možné napsat HTML vizuálním způsobem bez omezení. Ale třeba po vyzkoušení
webmakeru, nebo bluefishe změním názor. Zatím jsem psal stránky jenom pod
DOSem, nebo Windows.

DO>na psani knih je genialni TeX, ktery opet bezi ze vseho nejlepe pod
DO>Unixy. Ovsem chce to trochu studovat, je to uplne o nicem jinem nez word,
DO>na druhou stranu skuste udelat ve wordu slitky.

Také jsem o TeXu slyšel samou chválu. Co mi doporučejete jako studijní
materiál pro TeXem neposkvrněného začátečníka?

DO>Databaze jsou opet velmi
DO>silnou strankou, i "vetsi" databaze zalozene na SQL jsou pro Linux k
DO>dispozici s rozumnymi licencemi. Trochu problem je s uzivatelskym
DO>rozhrannim, neco jako delphi prece jen citelne chybi. Na druhou stranu
DO>pouzivam misto toho webovske rozhranni, ktere sice misty citelne omezuje,
DO>ale alikace je zase absolutne platformove nezavisla.

Abych řekl pravdu, tak Deplhi nemám příliš rád, protože je až příliš sšitá s
Windows. A abych řekl pravdu, měl jsem řadu let co do činění s Borlandskými
produkty, a mohu prohlásit, že jsou perfektní na ladění, ale nemám moc
důvěry používat je pro konečnou release. Nezapomenu na to, jak jsem v
Borlandských překladačích musel mockrát studovat stroják, kdy jsem zjistil,
že překladač to špatně přeložil. A to raději jsem měl vypnuté všechny
optimalizace. I když Pascal je jednodušší jazyk, možná, že ho Borlandi
zvládají lépe. I když, naše firma používá na vývoj C++ Builder, který má
Pascalské knihovny shodné s Delphi, a je v nich chyb jako máku. A docela
tvrdých. Obcházení některých chyb nám zabralo dost času.

Webové rozhraní je krásné, protože se docela nenáročně programuje. Jenom mi
trochu chybí v PHP něco jako ODBC, tedy univerzální ovladač. Většinou totiž
v hotové databázi potřebujete jenom SELECT, INSERT, UPDATE, a ten existuje
prakticky u všech db. Proč neudělat univerzální ovladač s omezenými
možnostmi, aby člověk mohl přecházet mezi databázemi? Já jsem si osobně
musel udělat pro každou databázi PHP modul se třemi objekty, abych dosáhl
databázové nezávislosti.

FR> bych tam měl něco jako deníček s plánováním a připomínáním. Astronomie
mě
DO>Opet je na vyber z tuny veci, ja mam nejradeji cesky program vyroci, ale
DO>je jich spousta.

Díky za tip.

DO>Jo jo hry jsou preci jen slabina, ale pod NT ci 2000 na tom nejste o nic
DO>lepe.

To je asi pravda. Ale řekl bych, že herní platformou je spíše Windows 98, a
tam jsou problémy o něco menší. I když, se hrami jsou skoro vždycky a všude
problémy. Přeci jenom se ale na serveru se tak moc hry nehrajou.

DO>No rozjet staroffice zadny problem neni. I kdyz doc soubor z office 97
DO>(nebo jeste hure z 2000, neverte tomu, ze je stejny jako v office97,
DO>neni ackoliv to MS tvrdi) to nacita stezi.

Já jsem četl kdysi (myslím, že na Rootu), že StarOffice načítá Wordovské
soubory tak dobře, že byl použit k opravení DOC souboru, který Word odmítal.
Prý ho natáhli do StarOffice, uložili, a Word už ho vzal. Tak nevím, jak to
tedy je? Cit mi říká, že 100%-ní převod nelze, protože těžko převedete makra
a vložené OLE. Ale makra se ve Wordu tak moc nepoužívají. Já to jednou
udělal, a nikdo ho nechtěl ve firmě přečíst, protože Word ohlásil, že "Word
obsahuje makra, nebezpečí virů, opravdu chcete dokument otevřít?". A měl
jsem po srandě, všichni ho smazali bez přečtení. Musel jsem makra vyhodit.

Osobně si myslím, že by lépe posloužit nějaký samostatný program pro převod
typu Doc->PostScript, či něco podobného. Člověka by to nevázalo na
StarOffice, a bylo by to mnohem univerzálnější.

Rybář