opet cestina a KDE - inspirace pro tvurce RH6.2 cz :)

Adam Pribyl covex na ahoj.fsik.cvut.cz
Středa Duben 19 21:24:36 CEST 2000

Vse se vztahuje k RH6.1 cz - instalace jako KDE workstation.
 Dlouho jsem se branil sem psat opet o cestine, ale uz jsem nad tim
stravil tolik casu, ze to neni hekze takze pisu...
 O KDE se v Czech-HOWTO pise ze je cetina bez problemu - pocesteni
samotneho KDE ano - staci v KDE_Control_center|Desktop|Language zmenit
jeden ze tri jazyku na cestinu a uz to mluvi hezky cesky, nicmene - mluvi
to cesky i kdyz jako prvni jazyk dam anglictinu (ac v helpu se pise ze
jazyky se prochazeji od postupne...). Kdyz mam jazyk C tak to "mluvi"
normalne anglicky. Tenhle problem vem cert, ale..
 Co s tou proklatou klavesnici? Proc mi funguji spravne ceske znaky jen
kdyz nastavim promenou LC_ALL na cs_CZ? Ja bych rad aby mi to pouze psalo
cesky, kdyz prepnu klavesnice, nechci nastavit jazyk pro vsechny aplikace
na cestinu... (Nastaveni jen promenych jako LC_CTYPE aspol na cestinu
nevede k nicemu - v oblasti klavesnice zadna zmena znaky na 2,3,4,5
nejdou.)
 V Czech-HOWTO je popis jak rozchodit klavesnici pomoci Xkb a konstatovani
ze ceska klavesnice je v KDE davno vyresena. Hm. Ano v KDE se da nastavit
dokonce nekolik klavesnic, ale prehazovani nefunguje.. mlati se to s Xkb a
proste to nejde. Kdyz zrusim Xkb (Xkbdisable) tak to sice funguje ale
stale to cesky nepise (znaky na 2,3,4,5) dokud nenastavim LC_ALL. Navic
nefunguje backspace. (Krom toho KiKbd ktery to ma na starosti nejak spatne
renderuje okenko s vypisem druhu klavesnice v liste takze to porad rve Bad
drawable.. podruznost.)
 Dalsi vec co jsem nasel je xkbsel-kde - podobne jako kikbd, take hezky
simuluje ze klavesnice prehazuje ale vysledek zadny...
 Krom toho mam takovy pocit ze se trochu tluce nastavovani Xkb - nastavuje
se jednak pomoci setxkbmap v xinitrc a pak este v sekci Keyboard v
XF86config.

 Je tu tedy nekdo kdo v KDE rozchodil pouze moznost psani ceskych znaku po
prehozeni klavesnice, je si jist jak to udelal a muze mi poradit? Koukal
jsem do archivu konference kde byly zminky - mimo jine take: "nekde chybi
strednik, uz nevim kde opravil jsem a zapomel." Bezva, kez by to bylo
pravda a nekdo napsal kde ten strednik chybi...

Diky za pozornost a snad i za rady.

Adam Pribyl