Re: OT:Re: Přítulný Linux

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Duben 20 02:23:19 CEST 2000

Já jsem prováděl zatím HTML stránky ve vimu. Krásně obarvená
syntaxe, vložení vzoru, a po napsání pár maker je toho dost automatizováno.
Plus spouštění browseru makrem. Totéž mám třeba v C/C++, kdy přímo

Programy pisu (pokud jsem na Linuxu) v emacsu, to je skoro totez
(rozdilu jsem si plne vedom, tady myslim konecny vysledek pri psani),
ale webmaker mi treba pri vkladani obrazku najde i jeho rozmery a
vlozi je do kodu. I na tohle by slo asi neco jako makro s pouzitim
nejakeho programu (?ImageMagic), ale tady je to hotove :-)

Já píšu ve vim i mimo Linux. Už mám vim i ve windows místo notepadu. :-))
Ten open software má něco do sebe.
Je jasné, že specializovaný editor na HTML toho umí, respektivě měl by umět
více, než univerzální vim, nebo emacs. A určitě webmaker rád vyzkouším.

LyX je skoro WYSIWYG editor, ale pred rokem jsem s nim spokojen nebyl.
To jsem radeji psal v ASCII editoru, dnes nevim. Problemy jsem mel s
cestinou, rozsirovanim o dalsi balicky a nechuti cist dokumentaci,
kdyz mi emacs vyhovoval.

Určitě je asi lepší spíš psát v TeXu přímo. Jenomže já jsem v TeXu nikdy nic
nenapsal. K mnoha balíkům se dodávají dokumnty s příponou .tex. A já v
podstatě nevím ani to, jak bych to vytiskl. Samotná složitost toho procesu
mě odrazuje, a zatím jsem se v návodech vždycky zauzloval. Naproti tomu mi
samotné značky TeXu připadaly celkem pochopitelné. Takže pohled člověka,
který se několikrát snažil TeX používat je takový, že psát v TeXu ano,
princip mi připadá srozumitelný. Ale vytisknout soubor v TeX je pro mě něco,
co ve mě už dnes po několika pokusech vyvolává děs a hrůzu. (Ještě jsem
nestudoval pořádně materiály, které mi byly zaslány v této konferenci, tak
se uvidí.). Takže u mě to třeba dopadne tak, že budu psát ve vimu dokumenty,
a LyX budu mít jenom proto, abych to vytiskl.

Rybář