jak velky disk snese EXT2?

Roman LISZKA liszak na volny.cz
Čtvrtek Duben 20 10:39:19 CEST 2000

Bretislav Duda wrote:

> Proc je lepsi mit nekolik mensich. Jako odkojenec WIN jsem mel vzdy za to,
> ze je lepsi mit jednu vetsi - do rozumne miry zamozrejme, rekneme 10GB.
> 1. pri havarii se pri jedne partition lepe zachranuji data
Ale kdyz neni totalni kolaps, zustanou Vam pri vice partitionech aspon
nejaky v poradku.
> 2. nemam problem ze bude jednou mala a budu s ni muset nechak sachovat s
> Partition magic apod.
Velikost zakladniho systemu po instalaci ja nejaka (a jiz se bez
doinstalace nemeni) a rostou hlavne adresare /home (domovske adresare
uzivatelu), /usr/local (pridavani dalsich veci vlastnorucne
zkompilovanych) a /var (na maily, logy, ...). Takze pokud jste chopen
spravne odhadnout zakladni velikost systemu, udelejte ji na zvlastni
partition, a v pripade padu systemu staci preinstalovat pouze ji (a
nemusite vetsinou nic zachranovat) a obnovit ze zalohy adresar /etc.
Volba velikosti ostatnich partition je ale otazka, abyste prave nemusel
pozdeji vse presouvat tam a zpet. Ale to musite odhadnout sam podle
predpokladaneho vyuziti.