Re: Modem se nehlásí

František Rybáø postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Duben 20 20:00:34 CEST 2000

Dobrý den,

tak jsem znovu zkoušel a modem se chová dost zajímave. Kdyz jsem si
prohlízel v mc adresár /dev, tak jsem zjistil, ze link na modem mi zobrazil
cervene s vykricníkem pred tím. Asi chyba. Tak jsem ho smazal, a znova
vytvoril jako symbolický link na /dev/ttyS0. To samé. Tak jsem zkusil modem
prepojit na druhý sériový port a presmeroval /dev/modem na /dev/ttyS1. Modem
ted reaguje ruzným preblikáváním na príkazy, na rozdíl od toho, kdyz jsem ho
mel na prvním portu (tam reagoval jenom na ATZ, jinak na nic). Jenze porád
nechce vytácet císlo (telefon zvládá i tónovou volbu). Uz mám tedy z modemu
aspon diskotéku, ze se muzu dívat na blikání LEDek, ale jinak modem nic
nedelá.

Navíc se mi uz povede obcas úspešne nastavim oba porty pomocí setserial, i
kdyz jak kdy. Dost casto hlásí "Autoconfig error: Device or resource busy".
Myslím, ze je nastavuji dobre, první na 3F8, IRQ 4, druhý na 2F8, IRQ 3.

Pritom mrška ve Windows jede i na COM1. A pracuje. Je to modem. který je
kompatibilní s Linuxem, protoze uz jednou kdysi pod Linuxem jel. Já uz fakt
nevím, co s tím, uz jsem nad modemem a procítáním ruzných manuálu strávil
pet veceru. Vcetne rad z této konference. Nenapadá Vás neco?

Rybár

Daląí informace o konferenci Linux