Tisk v TeXu (was:Re: OT:Re: Přítulný Linux)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Duben 21 01:17:24 CEST 2000

   From: Zdeněk Böhm <zdenek.bohm na gammarus.cz>
   Date: Thu, 20 Apr 2000 11:04:53 +0200

Zdravím,

   > Zbytecne. Ja mam nainstalovan balicek s pdfLaTeXem. Pak staci jen napsat
   > pdfcslatex *.tex, no a vypadne Vam z toho *.pdf. PDFko prohlednout a
   > tisknout je vyslovena "brnkacka" (xpdf, Acrobat Reader...).

a jak to děláte, když je v LaTeXovém zdrojáku použit obrázek v EPS? Odpověď:
smůla, jednoduše to nejde. A xpdf je naprosto nepoužitelné. Acrobat má zase
takové chyby, které sice normální člověk nevidí, ale když trošku děláte do PDF
a fontů, tak si řeknete, že to snad ani není možné :-)

   From: Jaroslav Honsa <honsa na sunstel.asu.cas.cz>
   Date: Thu, 20 Apr 2000 13:08:17 +0200 (CEST)

   > Nemam nic proti pdf ani ps (viz mail od Michala Krauseho), ale vznikaji
   > vam zbytecne soubory. Myslel jsem, ze je standartni:
   > (cs)latex soubor.tex  -> soubor.dvi
   > xdvi soubor.dvi        (prohlidnout)
   > dvips -f soubor.dvi | lpr ...

Cestou přes PS vzniknou nejméně .aux .log .dvi
Cestou přes PDF vzniknou nejméně .aux .log .pdf

dvips -f soubor.dvi | lpr tiskne na tiskárnu
acroread -toPostScript <soubor.pdf | lpr tiskne na tiskárnu

Tedy stejný počet souborů. Navíc na rozumně nakonfigurovaných systémech stačí
pouze

lpr soubor.dvi nebo lpr soubor.pdf :-)
--
Pavel Janík ml.