Vyber mailserveru

Pátek Duben 21 02:11:09 CEST 2000

Sorry za OT, ale vydrzel jsem predchozi debatu o mailerech a nechal chudaka na
pospas propagatorum dbjware qmailu :)), tak si to ted vynahradim.

Petr Balas napsal:
> Hi

> Jake filtrovani? ~/.procmailrc mi funguje bez problemu

umi vice-mene to same jako procmail. Podle ruznych hlavicek se muze
rozhodnout, co udela. Ma k dispozici vlasatne vsechny informace od exima,
treba jako pocitac, ze ktereho jde konexe. Pak je mozne NEdorucit mail
pravidlem a nechat ho propadnout na dalzi director, coz procmailem neudelate.
Krome toho to dela v jednom procesu a nemusi spousted dalsi program.

> Nechapu

hlavicek
*@tady.u.me  ${lookup{$1}lsearch{/etc/aliasy}{$value}fail} bcf
z cech na tady -> Petr.Cech na nekde.jinde. lze aplikovat zvlast na jednotlive
hlavicky nebo polozky obaly

> To by nebylo od veci, ale clovek nemuze mit vsechno.

muze a o to jde :)

> man smail tvrdi neco o /etc/smail/retry - konfigurace doby mezi pokusy
> a za jak dlouho to ma zabalit. Ale nemel jsem potrebu do toho sahat.

podle typu chyby, cilove domeny

> A to by me zajimalo. Co nefunguje (URL potesi).

nerikam, ze smail nejaky porusuje, ale ze exim squele implementuje RFC.
Ostatne autor se podili na vytvareni aktualizace RFC822 a spol.

> Nechapu.

ochotny, poradi na exim-user na exim.org, otevreny navrhum (NewWishList)

> Tak to nepotrebuju.

> Orezani IP adres, z kterych je mozne odesilat mi zatim staci.

zatim ...

> Nevim o moznosti zablokovat odesilani a pak najednou odeslat frontu
> (i kdyz to odeslani by asi runq zvladl), ale to pri tom, kdyz je clovek
> neustale online za zas tak nevadi.

nejde jen o zastaveni fronty, ale treba o zastaveni posty pro specifikovanou
domenu, nakopnuti pro danou domenu a vubec prace s maily ve fronte. Proste
veci, ktere ocenite, kdyz mate vetsi trafic a zacnou vam viset

> Co?

* celkova konfigurovatelnost - proste lze udelat vse, co si vzpomenete (az na
  mnozimu miry nula)
* ladici a testovaci prepinace
* quoty
* mbox, maildir
* vacation
* konfigurovatelne chybove maily
* pridavani/ubirani hlavicek
* vsechno, na co jsem si nevzpomnel

<Nestydate chvastani>
Treba to, ze jsem do nej protlacil kus kodu :))
</Nestydate chvastani>

> Nesnazim se o flamevar, ale zajima me, zda existuje duvod, ktery by me
> presvedcil o nutnosti prejit na neco jineho.

Ja se vas nesnazim presvedcit, ze mate prejit na neco jineho. Uvadel jsem jen
me duvody, proc pouzivam exim. konfigurace je podobna, protoze exim vznikl
jako smail udelan znovu od zakladu.

			Petr Cech
P.S. Radime staci tohle na zapocet?
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

<Myth> the UNIX trademark has changed hands so much no one is quite sure who really owns it anymore