Mereni teploty pomoci linuxu

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Duben 24 09:35:59 CEST 2000

On 23 Apr 2000 14:59:06 +0200, Martin Lipinsky wrote:

: Predstavuji si ze to bude ciste hlasit nejakou cifru ktera bude
: zpracovatelna (napr to bude posilat mail kdyz bude moc velka, kreslit mrtg
: graf atd atd ...).

No ... ak Vam ide viac-menej o kontrolu, ci pocitacom nie je prilis
teplo, a mate aspon jeden pocitac, ktory ma bud velmi dobre
chladenie, alebo je zatazovany viac-menej konstantne (napr.
crackovanim RC5 :-)), tak proste empiricky urcite bulharsku
konstantu medzi teplotou case (v horsom pripade procesora)
a okolim a pouzite lm_sensors.

Kedze sa tepelny odpor medzi miestom merania a okolim nemeni,
ten rozdiel zostane prakticky konstantny a vzhladom na vetraky
je reakcny cas pomerne maly (prakticka skusenost: ked som sa
hral s lm_sensors, otvorenie okna v zime bolo vidiet v priebehu
niekolkych sekund). Pokial to urobite na dvoch strojoch,
mate krizovu kontrolu, ci sa niekde nezasekol vetrak.

Asi to nie je to co ste chceli, ale ak uz mate plnu serverovnu
strojov, ktore teplomer maju, bol by hriech ich nevyuzit :-)

Zdravi
--
				Stano