Mereni teploty pomoci linuxu

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Úterý Duben 25 07:36:20 CEST 2000

Stanislav Meduna wrote:

> On 23 Apr 2000 14:59:06 +0200, Martin Lipinsky wrote:
>
> : Predstavuji si ze to bude ciste hlasit nejakou cifru ktera bude
> : zpracovatelna (napr to bude posilat mail kdyz bude moc velka, kreslit mrtg
> : graf atd atd ...).
>
> No ... ak Vam ide viac-menej o kontrolu, ci pocitacom nie je prilis
> teplo, a mate aspon jeden pocitac, ktory ma bud velmi dobre
> chladenie, alebo je zatazovany viac-menej konstantne (napr.
> crackovanim RC5 :-)), tak proste empiricky urcite bulharsku
> konstantu medzi teplotou case (v horsom pripade procesora)
> a okolim a pouzite lm_sensors.

> [...]

:-)
Nebo lze vyuzit mereni frekvence na seriovem portu, pricemz
generatorem je IO 555 a na pinu 6 a 2 je kondenzator, ktery se
zahriva/ochlazuje. No a podle poctu pulzu lze tu teplotu nejak
odvodit. Blize viz treba "Vyuziti rozhrani PC" (asi B. Kainka")
Ale jak tohle souvisi s Linuxem? To uz nevim...

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708