OT:Zniceni hlavniho boot sektoru na /dev/hda

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Duben 24 22:02:22 CEST 2000

On 24 Apr 2000 13:01:51 +0200, Jan Krnavek wrote:

: Data na disku maji cenu asi 3/4 rocniho zhromazdovani.

Toto proste nikdy nepochopim...

: Prosim vsechny HROZNE MOC,ktery tento problem jiz resili,
: kdyby byli tak LASKAVI a napsali mi HOWTO(trosku podrobneji prosim).

Ak potrebujete podrobne HOWTO, dajte na moju radu: radsej
sa do toho nepustajte sam a niekoho si zavolajte. To cez
mail nejde, ani doktor vas nebude liecit cez telefon.

Najlepsie by bolo robit zachranne pokusy na kopii disku
(identicky disk, dd z jedneho na druhy), v nudzi aspon
na disku ako druhom v systeme a kazdy mount bezpodmienecne
read-only.

Ak je v haji iba part. tabulka, su sance velmi vysoke.

Ak tam bolo LILO, to si do /boot/xboot.0300 a.p. zvykne
odlozit kopiu povodneho MBR. Skuste napisat programcek,
ktory po celom disku vyhlada sektor konciaci 0x55 0xaa,
niekde v sebe ma texty ako "Invalid partition table",
"No operating system" a pod. a lezi niekde v byvalej
bootovacej particii. Informaciu skontrolujte (pointer
na format z hlavy neviem, ochotne to spravi disk editor
zo staruckych norton utilit alebo sa to da rucne) a ak
sedi, skuste ju pouzit ako MBR.

Opakujem, vyhladavanie na r/o disku a ked nieco zapisete,
urobte si najprv kopiu povodneho obsahu!

Zdravi
--
				Stano