Wavelan zastavi ostatni ethernety

Martin Patka smartin na mikros.mikroservis.cz
Úterý Duben 25 18:21:42 CEST 2000

Zdravim,

uz nejakou dobu bojuji s WaveLanem. Nasledujici zavada se mi projevuje jen
na nekterych pocitacich:

pokud najedu PC bez PCMCIA, jen s klasickym 10Mbps ethernetem, tak je vse v
poradku - jde ping jak na mistni kartu, tak i po siti. Kdyz v tenhle okamzik
spustim "./pcmcia start", tak se mi sice vse nakonfiguruje - ifconfig vypise
klasickou ethernet-kartu i WaveLan (eth0 a eth1), route je take v poradku
(jsou priroutovane obe site), ale v tenhle okamzik uz nejde ping ani na tu
ethernetovou kartu. Kdyz WaveLan vypnu "./pcmcia stop", tak zase ta
etherneti sit "obzivne". Zkousel jsem "krokovat" tu startovaci davku,
insmod-em jsem nahraval potrebne moduly i s parametry a vse bylo v poradku
(pouze u wavelan2_cs je poznamka "unused") az do okamziku, kdy se spusti
cardmgr. V tu chvili opet ethernet chcipne - pritom ping na loopback jde.

Pokud na to jdu z jine strany a smazu /etc/pcmcia/network.opts , tak
vse zije dal az do okamziku, kdy zkusim nastavit WaveLan pomoci prikazu
ifconfig. V tu chvili je opet ethernet mrtvy.

Zkousel jsem si hrat s interrupty pro WaveLan, ale i kdyz jsem vystridal 3,
5, 9, 11 tak to dela dal. Pouze jsem zatim nedokazal zmenit IRQ pro i82365 -
ten stale sedi na 10.

Zkouseno v RedHat 5.2, 6.1, 6.2, delaji to jak original ovladace od Lucentu,
tak i ovladace wvlan (ty z fasta.fh-dortmund.de). Pro PCMCIA mam verzi
pcmcia-cs-3.1.13. Redukce pro PCMCIA je na ISA-slotu.

Tenhle problem ma neco spolecneho s HW, protoze kdyz disk beze zmeny
konfigurace strcim do jineho pociatace, tak zde najede ethernet i WaveLan bez
problemu. Ale a druhou stranu zase nechapu, jak muze zapnuti WaveLanu na
jinem IRQ shodit ethernet-kartu.....

Dekuji za kazdou radu

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301,623719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin