male srovnani Ext2 a Fat32

Středa Duben 26 00:04:45 CEST 2000

On Sun, 23 Apr 2000, Petr Soucek wrote:

> Mozna anomalie, ale vsiml jsem si toho na vice pocitacich, mozna je to
> chyba metodiky, tak podrobne jsem to zase nezkoumal. Nicmene obycejny
> IDE disk v PIO4 modu dava pod DOSem pri cteni jednotliveho sektoru 8 - 9
> MB/s, s povolenim cteni vice sektoru na jeden interrupt kolem 12 MB/s,
> zatimco pod Linuxem (jadro 2.2.15pre16, hdparm 3.9) se nepodari
> vytahnout (pri -m16 a -c3) rychlost nad 6,5 MB/s - tim myslim tu

To -m16 je tam natvrdo, nebo jste to ladil? Ruzne disky maji ruzne idealni
hodnoty -m (ne nutne vetsi znamena lepsi). Druha vec je, ze -c3 ma
"slightly more overhead" a mozna je "slightly" trochu podceneno.

> Velke snizeni pruchodnosti ma zrejme na svedomi take uz jenom samotne
> cachovani v linuxu, dostavam na 486DX5-133:
> Timing buffer-cache reads:   128 MB in 14.14 seconds =  9.05 MB/sec

Jestlize ma ten system pruchodnost z pameti do pameti pouze 9 MBps, pak
asi neni v uplne nejlepsim stavu. Moje stara 486 DX2/66 na tom IMHO
byla lip.

> S DMA jsou vysledky lepsi, ale to starsi radice neumeji.

To museji byt opravdu dost stare radice (btw: kauza DMA je jeden z opravdu
tristnich rysu vyvoje architektury PC).

> Treba pro ten
> posledni pripad se zapnutym DMA jsou vysledky:
> Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.46 seconds = 87.67 MB/sec
> Timing buffered disk reads:  64 MB in  3.27 seconds = 19.57 MB/sec
> Estimating raw driver speed: 64 MB in  2.54 seconds = 25.20 MB/sec

Tenhle disk ma podle specifikace davat 16 MBps? :)