male srovnani Ext2 a Fat32

Petr Soucek petr na ryston.cz
Neděle Duben 23 19:48:36 CEST 2000

Pavel Kankovsky wrote:

> Ano, muze to byt zpusobeno multitaskingem, pokud na pozadi bezite tolik
> uloh, ze je load 10. Jinak je to pravdepodobne nejaka lokalni anomalie.

Mozna anomalie, ale vsiml jsem si toho na vice pocitacich, mozna je to
chyba metodiky, tak podrobne jsem to zase nezkoumal. Nicmene obycejny
IDE disk v PIO4 modu dava pod DOSem pri cteni jednotliveho sektoru 8 - 9
MB/s, s povolenim cteni vice sektoru na jeden interrupt kolem 12 MB/s,
zatimco pod Linuxem (jadro 2.2.15pre16, hdparm 3.9) se nepodari
vytahnout (pri -m16 a -c3) rychlost nad 6,5 MB/s - tim myslim tu
rychlost, ktrerou vypisuje hdparm na tretim radku, kdyz se povoli -
autor tvrdi, ze na nekterych pocitacich dava zcela chybne vysledky.
Nicmene tady vypadaji docela pravdepodobne.
Velke snizeni pruchodnosti ma zrejme na svedomi take uz jenom samotne
cachovani v linuxu, dostavam na 486DX5-133:
Timing buffer-cache reads:   128 MB in 14.14 seconds =  9.05 MB/sec
Timing buffered disk reads:  64 MB in 17.16 seconds =  3.73 MB/sec
Estimating raw driver speed: 64 MB in  9.95 seconds =  6.43 MB/sec

Na systemu s AMD K5-PR166 a radicem PIIX3 to vypada pro disk jeste hur -
v PIO4 s -m16:
Timing buffer-cache reads:   128 MB in  4.72 seconds = 27.12 MB/sec
Timing buffered disk reads:  64 MB in 14.64 seconds =  4.37 MB/sec
Estimating raw driver speed: 64 MB in 12.28 seconds =  5.21 MB/sec

A to jsou disky, ktere podle specifikace maji davat 16.67 MB/s.

Na systemu Celeron 400, PIIX4:
Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.47 seconds = 87.07 MB/sec
Timing buffered disk reads:  64 MB in 14.15 seconds =  4.52 MB/sec
Estimating raw driver speed: 64 MB in 13.41 seconds =  4.77 MB/sec

Takze v rychlosti hardware asi problem nebude.

S DMA jsou vysledky lepsi, ale to starsi radice neumeji. Treba pro ten
posledni pripad se zapnutym DMA jsou vysledky:
Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.46 seconds = 87.67 MB/sec
Timing buffered disk reads:  64 MB in  3.27 seconds = 19.57 MB/sec
Estimating raw driver speed: 64 MB in  2.54 seconds = 25.20 MB/sec

Vse mereno bez jakehokoliv jineho zatizeni.

Takze mi trochu vrta hlavou, proc jsou vysledky v PIO modu vzdy tak
spatne.

Zdravi

Petr Soucek