jak zpomalit CPU a cpu, load monitoring

arnost arnost na cs.cas.cz
Středa Duben 26 10:12:00 CEST 2000

Dobry den,

mam linuxovy vypocetni kluster (16 diskless nodu+ 1 head + switch 3com) a
paraelni software (psany v ADE, ale to je nepodstatne), bezici na tomto
klusteru.

Potreboval bych vyzkouset chovani systemu (tj. load, objem komunikace atd.) pri
ruznych pomerech rychlosti CPU nodu a komunikace. Proto bych chtel umet
snizovat rychlost jak jednotlivych nodu, tak prenosovou rychlost. (Vysledkem
pokusu ma byt solver, ktery si nejprve kluster osaha a pak zvoli optimalni
strategii.)

Je nejaka (aspon hypotetecka moznost) jak vyse zmineneho pozadavku dosahnout na
urovni systemu? (Nevadi mi ani mirne hardwarove zasahy.)  Nebo to budu muset
resit na urovni programu?

Dale bych potreboval pomerne presne monitorovat a ukladat veci jako load a
spotrebu pameti jednotlivych nodu, plus objem komunikace mezi nody. Existuje
nejaka snadna cesta jak toho dosici? (k distribuci tasku pouzivam PBS, ktery
obsahuje demona sledujiciho cast potrebnyh ukazatelu, takze kdyz tak vyuziji
jho sluzeb), jde mi hlavne o to, aby vlastni sledovani system prilis nezatizilo.

--
Arnost Stedry
Ustav informatiky