SuSE 6.4 zkusenost?

Jakub Vosahlo jvosa na lf1.cuni.cz
Pátek Duben 28 12:08:08 CEST 2000

> Pekny den,

Rovnez tak!

Predem musim upozornit, ze me komentare se odviji od plne verze SuSE 6.4 +
instalace nekterych updatu z ftp.suse.com.

> Tak jsem si natahnul zkusebne SuSE 6.4 (z CHIPu) a mam tu prvni
> postrehy, zajimalo by mne, jestli nekdo dalsi ma podobne...
>
> 1. Mail reader v Netscape mi naprosto spolehlive po zadani hesla k

Po instalaci zaplaty (viz. vyse) nemam tento problem, ne funguje ale napr.
Java plug-in, ten ale Netscape shazuje dele (asi 5 sekund :-)

> 2. Urputne mi zlobi SBLive. SuSE kartu sice najde a nainstaluje pro alsu

Nevim, v jakem stavu je v soucasnosti driver od Creativu, ale pokud se
nepletu, je MIDI to, co se zrovna resi.

> 3. Pri vybirani mezinarodni klavesnice CZ jsem zjistil, ze v seznamu

Zkuste xkbsel namapovany na nejakou vhodnou klavesu - ja mam jednu vhodnou,
je na ni obrazek s nejakyma careckama a sipkou od mysi ;-))

> 4. Pak mi neni jasne, proc mi YaST2 nastavi sice pod vygenerovanym

V yastu nebo rc.configu povolte rootovi uzivat LANG (nebo cele locale -
omlouvam se, ale Linux je doma, pisu z voken - ta ostuda!!).

> 5. Instaluju SuSE pres YaST na hadr, kde jsou uz W2000 a rikam - pridel

Skutecne zatim povazuji za pruznejsi stary yast, YaST2 jsem pouzil pouze u
zcela nove masiny.

> 6. V instalacnim baliku APACHE se rika, ze je potreba doinstalovat

To by mohlo byt tim, ze mate pouze 1CD a ne vsech 6.

> 7. v masine mam 3 hadry + cdrom YaST spravne odhalil windows na hdb a

Nebudu licit, jak jsem si uzil s 9GB diskem ...

> 9. Proc neni www adresar v home? jsem na to zvykly z predchozich

Mam pocit, ze se SuSE drzi Filesystem Hierarchy Standardu, narozdil treba od
RedHata.

> 11. Zaver: evol. CDROM SuSE 6.4 se mi zda trochu mene optimalne sestaven

Nevim, co vsechno byste chtel na 1CD, napr. XFree86 4 je na CD2 plne verze a
je uvedena velice opatrne, cemuz se nelze divit.

> Tod vse.
> D.
> Jaromir

U me taky