Kam se podel(o) chos (pripadne co je to grub)

Pátek Duben 28 16:13:59 CEST 2000

Zdeněk Böhm píše:
> Ahoj,
>
> chtel jsem si stahnout chos. Dle Internetoveho kurzu Linuxu od Milana
> Cermaka to ma byt graficka nadstavba lilo. I jal jsem se hledat.
> Vyhledavanim pres www.redhat.com, jsem nasel asi 100 odkazu ale vsechny
> vedou bud na neexistujici stranky, nebo nekam do adresare, kde chos neni.
> Podle vetsiny odkazu ma jit o verzi but 0.8.1, nebo 0.8.4.
chos ma RedHat v contribu v adresáři /libc6/i386, i když poslední je verze
0.81; novější verze najde http://rpmfind.net/.

>  Asi nejlogictejsi mi pripadl odkaz na ftp://ftp.metalab.unc.edu do adresare
> bootloaders (nebo tak nejak podobne), kde ale chos taktez neni. Zato se tu
> nachazi neco, co se jmenuje grub
> Vite nekdo o co se jedna? Vpodstate hledam jen neco, abych pri bootu nemusel
> pri vyberu OS zadavat nejaky text, ale zobrazila se nabidka a ja jen vybral
> sipkou a ENTER.
> Vim ze existuje napr. Xosl, ale to je presny opak lila, vzhled az preplacany
> (lilo spartanske) a funkcnost pochybna (lilo je vyhovujici).
	Možná, že hledáte GAG. Jinak
Odkazy na další zavaděče:
1. grub - The GRand Unified Bootloader
http://www.gnu.org/software/grub/
2. gag
grafický, intuitivně ovládaný zavaděč; pouze primární zavaděč -
spouští sekundární, např. lilo
http://raster.cibermillennium.com/SOFTWARE/GAG/gageng.htm
3. mbtmgr
malý, rychlý, podpora všch běžných operačních systémů
http://www.penguin.cz/~mhi/mbtmgr/
4. solo
http://www.csh.rit.edu/~shaggy/software.html
5. syslinux
malý jednoduchý zavaděč, obvykle se zavádí z FAT filesystému, součástí
instalace RedHatu

též kbootselector aj., viz např. www.linuxapps.com, Utilities/Boot.