Zije Samba?

Petr Vanek - Vanous vanous na penguin.cz
Středa Srpen 2 16:01:10 CEST 2000

Cest Vasi praci,

nevite nekdo, jaky je nejspolehlivejsi zpusob pro zjisteni zda samba jeste
zije? Myslim pro pouziti ve scriptu, protoze se mi obcas stane, ze samba
(2.0.6, verzi 2.0.7 prave ted kompiluji) mi spadne. Mam script, ktery
zjistuje zda zije a pokud ne tak ji nahodi (viz dole). Zjistil jsem ale, ze
samba i kdyz mi spadne, tak dale "tvrdi", ze zije, tzn. checkproc tvrdi, ze
vse je OK. Pri kouknuti pres ps je tam stale videt i rozvetvena na dalsi
procesy. Pokud se ale podivam pres SWAT, tak ten spravne odhalil, ze uz je
down :-(. Zkousel jsem i smbstatus i ruzne grepy na vystup z smbclienta, ale
neni to stoprocentni. Pokud to ale umi odhalit SWAT, tak ja musim taky!
Samozrejme, ze lepsi by bylo, kdyby nepadala, ale zatim se proste stane, ze
jednou za jeden az tri tydny spadne. Log level=3, ale tam nec rozumneho
nevidim...

Diky, ahoj
Vanous

testovaci script pro sambu:

#! /bin/sh

if checkproc /usr/sbin/nmbd
then
echo "Nmbd OK"
else
startproc /usr/sbin/nmbd -D
echo "Nmbd UP" `date`  >> /var/log/samba_dog
fi

if checkproc /usr/sbin/smbd
then
echo "Smbd OK"
else
startproc /usr/sbin/smbd -D
echo "Smbd UP" `date`  >> /var/log/samba_dog
fi