Zije Samba?

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Středa Srpen 2 16:36:53 CEST 2000

> nevite nekdo, jaky je nejspolehlivejsi zpusob pro zjisteni
> zda samba jeste
> zije? Myslim pro pouziti ve scriptu, protoze se mi obcas
> stane, ze samba
> (2.0.6, verzi 2.0.7 prave ted kompiluji) mi spadne. Mam script, ktery
> zjistuje zda zije a pokud ne tak ji nahodi (viz dole).
> Zjistil jsem ale, ze
> samba i kdyz mi spadne, tak dale "tvrdi", ze zije, tzn.
> checkproc tvrdi, ze
> vse je OK. Pri kouknuti pres ps je tam stale videt i
> rozvetvena na dalsi
> [...]

No, napadlo me poslat mu HUP (pres kill) a pak vyhodnotit logy. Tam si
zapisuje demon, takze pokud se to v logu objevi, demon zije.

Oba demoni zareagovali do svych logu
[2000/08/02 16:30:03, 0] smbd/server.c:sig_hup(342)
  Got SIGHUP
[2000/08/02 16:30:09, 0] nmbd/nmbd.c:sig_hup(94)
  Got SIGHUP dumping debug info.

Neco jako

killall -HUP smbd && grep sig_hup | grep 'date <nevim jakej format>
killall -HUP nmbd && grep sig_hup | ....

Nevim jestli reagujou na USR1/2, ale zkuste si sam ;o)

Honza