Problem s instalaci linuxu

Nathan L. Cutler livingston na mbox.dkm.cz
Čtvrtek Srpen 3 12:00:39 CEST 2000

On Thu, Aug 03, 2000 at 09:49:03AM +0200, Jan Fnukal wrote:
> Problem je zrejme v tom, ze na tom disku mam uz 2 partions. A to 8GB
> primarni s FAT32 a 12 GB extended s FAT32. A rad bych na zbytku mel
> linux.
> Problem je v tom, ze pri instalaci pri vytvareni partions mi programy
> u obou distribuci, pri vytvareni, hlasily chyby, tak sem pouzil fdisk.
>
> Kdo mi dokaze poradut, aniz bych stratil data z obou partions.

Ja jsem neco podobneho udelal zhruba takto (pisi z pameti, tak prosim o
pripadne korektury):

mkfs.ext2 /dev/fd0 		# udelat filesystem na diskete
mount -t ext2 /dev/fd0 /mnt	# namountovat filesystem
mkdir /mnt/boot /mnt/dev /mnt/etc
cp -a /boot/boot.b /mnt/boot	# nakopirovat bootsektor na disketu
cp /boot/vmlinuz /mnt/boot	# nakopirovat jadro na disketu
cp /dev/MAKEDEV /mnt/dev
cd /mnt/dev; ./MAKEDEV fd0 hda hdb hdc hdd # udelat potrebne devices
cd /mnt/etc; cp /etc/lilo.conf .
vim lilo.conf			# podle potreby upravit lilo.conf
				# hlavne boot=/dev/fd0,
				# root=partisn na disku

S takto pripravenou disketou pak staci udelat "lilo -r /mnt" (lilo s
chrootem na /mnt) a lilo se zapise na bootsektor diskety.

Tento postup se alespon u mne velmi osvedcil pro debugovani lilo.conf a pro
zprovozneni bootovani z disku, ktery hlasilo "LI"

Pouzival jsem k tomu lilo verze 21.

--
Nathan L. Cutler < livingston @ iol.cz >         telephone: +420-2-51611648
Livingston Professional Translations		 fax:       +420-2-6514377