vzdalene spusteni xwindows

Petr Pajas pajas na ufal.ms.mff.cuni.cz
Čtvrtek Srpen 3 13:11:39 CEST 2000

RMosnicka na perseus.cz writes:

> Dobry den,
>
> poradite mi nekdo, jak mohu spustit xwindows na vzdalenem linuxu, ke
> kteremu jsem pripojen pres ssh abych mel
> obraz na svem pc. Pokousel jsem se nastavit promenou display "export
> DISPLAY=192.168.1.1:0.0" ( coz je ip moji stanice), ale stale se xka
> spousti na obrazovce na vzdalenem pc, co vse musim z x-sek mit

X-ka nebo okno aplikace?

> nainstalovano u sebe na
> stanici.

Pokud na stanici, u ktere sedite bezi X server, pak staci (u sebe)
zadat

xhost +vzdalena.stanice

a na vzdalenem stroji nastavte DISPLAY presne, jak pisete. Okno kazde
X-kova aplikace, kterou nyni spustite na vzdalenem stroji se zobrazi
na vas lokalni display.

To co pisete ve mne ale spis budi dojem, ze jste pripojen pres ssh na
nejaky stroj a zadavate prikaz startx. Tudy cesta nevede: je treba si
na lokalu spustit X window (jsou i verze pro M$ Win -- dokonce snad uz
i port XFree86 od Cygwins, na Unixech neni o cem mluvit) a postupovat,
jak jsem posal. Druhou alternativou je VNC (snadno je najdete na
netu): nainstalujete, spustite vncserver na vzalenem stroji, u sebe
vncclient a je to (opet funguje jak pod unixama, tak na M$).

-- Petr Pajas