vzdalene spusteni xwindows

Radek Liboska liboska na tereza.uochb.cas.cz
Čtvrtek Srpen 3 17:05:18 CEST 2000

On 3 Aug 2000 11:29:30 +0200, RMosnicka na perseus.cz <RMosnicka na perseus.cz> wrote:
>Dobry den,
>
>poradite mi nekdo, jak mohu spustit xwindows na vzdalenem linuxu, ke
>kteremu jsem pripojen pres ssh abych mel
>obraz na svem pc. Pokousel jsem se nastavit promenou display "export
>DISPLAY=192.168.1.1:0.0" ( coz je ip moji stanice), ale stale se xka
>spousti na obrazovce na vzdalenem pc, co vse musim z x-sek mit
>nainstalovano u sebe na
>stanici.
>
>Dekuji za kazdou radu
>
>S pozdravem rm

Ty rady co tady zaznely jsou k nicemu. ssh presmerovava DISPLAY, takze
DISPLAY nebude ip vasi stanice, ale nejake cislo, ktere priradi ssh.

Lze to obejit takto:
na svem pocitaci spustite X pomoci
X :0
nebo X :1 (pokud chcete mit na "F7" lokalni X)
nebo xinit

pak si v tech X spustite odjinut xterm (z textove konzoly, z "F7" X-ek,
nebo xinit to udela sam) a z nej udelate ssh na tu remote masinu.
Kdyz si date vylistovat env DISPLAY, tak uvidite, ze to je neco jineho,
nez lokalni stanice:0 nebo :1.
Ale muzete v klidu napsat kde, nebo twm, nebo cokoli - pojede to z te
remote masiny a bude se to spravne zobrazovat na lokalnim pc..

r.l.